A CAeS sikeresen integrálta repülőgépbe a hidrogénüzemanyag-cellát

A Cranfield Aerospace Solutions (CAeS) munkájának középpontjában egy olyan hidrogénüzemanyag-cellás hajtáslánc kifejlesztése áll, ami biztonságos, tanúsítható és kereskedelmi szempontból életképes megoldás lehet a légi közlekedés számára. A vállalat szerint az üzemanyagcella-technológia légi közlekedésre való adaptálása egyedülálló kihívásokat jelent, és a 240 kW-os rendszer (ami a helyettesített motor teljesítményének 110 százaléka) sikeres integrálása azt mutatja, hogy a CAeS képes megugrani ezt a kihívást – írja a The Engineer.

A tervezőcsoportnak komoly feladatot adott a hidrogénüzemanyag-cella, az elektromos alkatrészek, a hűtőberendezések, a csővezetékek és a kábelek elhelyezése, mivel a géptérben rendkívül kevés hely állt rendelkezésre. A gépház elülső részében található maga a hidrogénzemanyag-cellás rendszer (HFCS), a HFCS üzemmérlege (BoP), egy elektromos motor, inverterek és vezérlők, vezérlőegység, valamint a HFCS összes elektromos kábelezése és hűtőrendszere, míg a hátsó gondola ad helyet a földi tápcsatlakozónak és a nagyfeszültségű áramelosztó rendszernek.

A CAeS szerint ez a fejlesztés nemcsak mérnöki és technológiai haladást jelent, hanem jelentős lépés a vállalat kibocsátásmentes technológiájának tanúsítása és kereskedelmi forgalomba hozatala felé. „A program korai szakaszában született az a döntés, hogy a földi és repülési tesztek megkezdése előtt meg kell bizonyosodnunk róla: megoldottuk a technológia kereskedelmi életképességét megalapozó csomagolási és hőkezelési kihívásokat. Most, hogy ezt a jelentős mérföldkövet elértük, a CAeS továbblép a projekt következő szakaszába, és megkezdi a gyártást a teszteléshez – jelentette Jenny Kavanagh stratégiai vezető.

- Hirdetés -

Gábor János, Okosipar.hu