A céges tolerancia ötparancsolata

Minden kollektívának szüksége van bizonyos lépésekre ahhoz, hogy a tolerancia szempontjából biztonságos környezetet alakítson ki, hiszen a biztonság nem csak a gyártósoron dolgozók testi épségének megőrzését jelenti, és – bárki bármit mond – a munkatársak bizalma a vállalat sikeréhez vezető út egyik mérföldköve. Azért kell újra beszélni a toleráns cégkultúra kialakításáról, mert a COVID okozta anyagi bizonytalanság során a diverzitást és befogadást erősítő programok az elsők között mentek a kukába. Hogy miért? Mert a vezetők nem kapcsolják össze őket a stratégiai célokkal – húzza alá az Industry Todaynek írt elemzésében Scott Warrick.

A munkajogász és HR-specialista szakértő tisztázza: a pályán szerzett 40 éves tapasztalata mondatja vele, hogy nemcsak a nemzetiségek vagy a különböző nemek miatt érdemes elsajátítani a tolerancia öt készségét, hanem azért is, mert emberek vagyunk, és abban a munkahelyben fogunk megbízni, ahol biztonságban érezzük magunkat. Nézzük tehát:

  1. Szükség van érzelmi intelligenciára, hiszen az arra tanítja a munkatársakat, hogy féken tudják tartani az egójukat és a túláradó érzelmeiket. Ez az első lépés ahhoz, hogy egyáltalán szóba kerülhessen a többi.
  2. Oldd fel a tudatalattit, hogy feloldhasd a konfliktust! Mint mindenkiben, a dolgozókban is ott a hajlam arra, hogy tudat alatt torzítsák a másik emberről kialakított képüket – főleg akkor, ha szakmai okból nem értenek vele egyet. Ezt fel kell ismerni, mert szabotálhatja az érzelmi intelligenciát.
  3. Azonosítsd és állítsd meg a zaklatást! Az alkalmazottaknak tilos a mássága miatt zaklatniuk egy kollégát. Meg kell érteniük, hogy a tolerancia nem utasít, hanem kér: nem megmondja, hogyan kell gondolkodni más emberekről, hanem annak elfogadását kéri, hogy a cégnél (és a világban) vannak olyanok, akik mások. Az rendben van, ha nem értenek velük egyet, de az nem, ha a másságuk miatt büntetik őket.

- Hirdetés -

Innentől gyerekjáték:
  1. Értsd meg a bizonyos emberek közötti hasonlóságok és a sztereotípiák közötti különbséget! Ennek a készségnek az elsajátítása rávezeti a kollégákat arra, hogy az emberek közötti hasonlóságokat ne keverjék össze az életük során hallott sztereotípiákkal.”
  2. Ne légy megengedő, vagyis: mindenki vállalja, hogy felszólal, ha a munkahelyen a fenti négy szabály valamelyikének áthágását tapasztalja!

Miért van szükség mindre és egyszerre? Azért, mert olyan cégkultúrát eredményez, amelyben mindenki általános biztonságban érzi magát. És ez innentől a „bizalom” (értsd: munkaerőmegtartás) definíciója.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet