Az Okosipar.hu hírportál egyesült a newtechnology.hu hírportállal! Ez az oldal nem frissül tovább. Tartalmainkért látogass el a www.newtechnology.hu oldalra!
Néhány hónappal ezelőtt a Clearview MI arcfelismerő programmal foglalkozó cég megjelent a New York Times címlapján, mivel a társaság korábban az Egyesült Államok rendőri osztályainak hirdette szolgáltatását.
A Clearview 2019 augusztusában e-mailben küldte el hirdetéseit a rendőri osztályoknak, „Hogyan lehet azonnal megoldani a bűncselekményeket az arckeresési technológiával” témában, a Rendőrség Testvériségének (Fraternal Order of Police) online, FOPConnect nevű platformján keresztül.
„A Clearview olyan, mint a Google arckeresés” – olvasható a hirdetésben. „Csak készítsen fényképet a gyanúsított arcáról, egy gyors érintés a mobiltelefonján vagy a számítógépén, és egy másodpercnyi keresés után meg is van az eredmény. Találjon rabosítási dokumentumokat, a közösségi médiában megjelent fotókat és más, nyilvánosan elérhető képanyagokat.”
A FOPConnect-et a 911Media üzemelteti, amely korábban egy több mint 60 000 címet tartalmazó e-mail listát tett közzé, beleértve az ország területén működő rendőri osztályokat is. A FOP egy kb. 350 000 taggal rendelkező amerikai rendészeti munkaügyi szervezet. A OneZero-val folytatott telefonbeszélgetés során a 911Media egyik tagja szerint a Clearview valóban küldött nekik egy ilyen email-reklámot, de többet nem kívántak elárulni róla. A Clearview nem válaszolt egyetlen megkeresésre sem.
„A stratégiai hirdetések vásárlása növeli a márka ismertségét az országos közbiztonsági közösségben” – írta a 911Media a 2019. évi reklámbrosúrában. „Helyezze el a márkáját az egész országban a bűnüldöző szerveknél, és alakítson ki kapcsolatot ezekkel az intézményekkel.”
A FOPConnect által 2019 augusztusában a wisconsini Green Bay rendőri osztályára küldött további hat e-mailből három oktatási lehetőségekre irányult, az egyik a forrásgyűjtési stratégiákra, a másik egy képzési platformra, a harmadik pedig beszédfelismerő szoftver volt a jegyzetek könnyebb diktálására. Ezek alapján többen is azzal vádolják a 911Mediát, hogy a Clearview hirdetésének kiküldése szabálytalan volt.
Mire a Green Bay-i rendőrség megkapta az e-mailt, már rég kipróbálták a Clearview szoftverét. Lisa Wachowski, a Green Bay-i Rendőrség koordinátora szerint ők a Wisconsini Állami Hírszerző Központtól – amely szintén tesztelte a technikát – hallottak a Clearview-ról.
A Clearview marketing-erőfeszítései túlmutattak az augusztusi e-mailen és a FOPConnect-en közzétett hirdetésen. A társaság szponzorálta a Police Magazine jelentését az arcfelismerésről, és szeptemberben a képviselőik két panelen is beszéltek egy biztonsági konferencián. A konferencia szervezői által küldött e-mail szerint Freddy Martinez, az Open Government kormányelemzője is szót kapott.
A Clearview korábbi vezérigazgatója, Richard Schwartz 2019 szeptemberében tartott előadást az ISS World North America címet viselő konferencián rendészeti és hírszerzési területen tevékenykedő szakemberek számára, melynek címe: „Hogyan lehet az intelligencia és képfelismerés segítségével megóvni egy veszélyeztetett világot” volt. Szintén részt vett egy „Arcfelismerő program bevezetésének gyakorlata” című panelen is. A konferencia szervezője megerősítette, hogy a Clearview jelen volt az eseményen.
A New York Times a Clearview-val kapcsolatban megjegyezte még, hogy a vállalat republikánus influencereket is igénybe vett a technológia eladása érdekében, és hirdetéseket jelentetett meg a CrimeDex-en, a pénzügyi bűncselekmények nyomozói platformján is.
A Clearview MI vizsgálatát az elmúlt hónapban végezték azon vádak miatt, hogy állítólag az interneten nyilvánosan elérhető webhelyekről, például a Facebookról és a LinkedInről származó képeket töltöttek le, és ezeket egy arcfelismerő adatbázisba mentették el, amelyet azután a bűnüldöző szerveknek értékesítettek – a New York Times szerint. A BuzzFeed News később arról számolt be, hogy világszerte 2200 szervezet használta a Clearview MI-t.
A történtek napvilágra kerülése után a Facebook, a Twitter, a Google és a LinkedIn kijelentették, hogy nem engedélyezik a Clearview-nak a képek felhasználását.
A Clearviewnak jelenleg több perrel is szembe kell néznie, az Illinois állambeli Biometrikus Információ Adatvédelmi Törvényre hivatkozva, amely tiltja a biometrikus információk hozzájárulás nélküli gyűjtését.
Hegyi Heni/NEW technology magazin