A Honda 65 milliárd dolláros beruházással erősíti az EV divízióját

A Honda Motor Co. hatalmas, 65 milliárd dolláros beruházási tervet jelentett be. Az elképesztő keretből a következő tíz év során szeretnék felgyorsítani az elektromos járművekre (EV) történő átállás folyamatát. A stratégiai lépés célja, hogy megerősítse a Honda pozícióját a gyorsan növekvő EV-piacon. Ez a törekvés magában foglalja globálisan hét új elektromos modell bevezetését 2030-ig, amikorra a teljes portfóliójának 40 százaléka már kizárólag EV-kből fog állni – osztotta meg az ESG News.

„A Honda nem változtatott azon meggyőződésén, hogy az EV-k jelentik a leghatékonyabb megoldást” – szögezte le Toshihiro Mibe vezérigazgató, amikor ismertette a vállalat ambiciózus stratégiáját. Hangsúlyozta: a Honda továbbra is elkötelezett az EV-k mint a jövő mobilitásának leghatékonyabb megoldása mellett. A beruházás az EV-ökoszisztéma különböző aspektusaira terjed ki, beleértve az új technológiák, a gyártóüzemek és az átfogó ellátási lánc fejlesztését. Ez magában foglalja az olyan akkumulátorgyártókkal kötött partnerségeket, mint az LG Energy Solution vagy a GS Yuasa, amelyek biztosítják a gyártónak a lítiumion- akkumulátorok folyamatos ellátását.

Észak-Amerikában a Honda és az LG Energy Solution közös vállalata akár 40 GWh éves kapacitású akkumulátorok gyártására lesz képes. Ezek az akkumulátorok kulcsfontosságúnak látszanak a Honda új, 0 sorozatú elektromos járművei számára, amelyeket várhatóan a következő hat év során dobnak piacra. A Honda azt tervezi, hogy a költségek további csökkentése és a hatékonyság növelése érdekében saját akkumulátorgyártásba is belevág.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Honda összességében azt szeretné, hogy 2030-ra több mint 20 százalékkal csökkentse az Észak-Amerikában gyártott EV akkumulátorok költségét, és az EV-üzletág értékesítéseinél elérje az 5 százalékos megtérülést. A vállalat egy sor kisebb EV bevezetését tervezi, kezdve a vállalkozásokat megcélzó N-Van e-vel, ami ősszel kerül forgalomba Japánban. Mindez része a Honda hosszabb távú stratégiájának, amelynek célja, hogy 2040-re már 100 százalékos EV-ket forgalmazzon, összhangban az éghajlatváltozás elleni küzdelemre és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló globális erőfeszítésekkel.

A Honda merész lépésre szánta el magát, hiszen olyan időszakban jelentett be ekkora arányú befektetést, amikor az autóipar századfordulós átalakuláson megy keresztül, és nem elég, hogy az ismert hagyományos autógyártók is igyekeznek felzárkózni, az iparágat vezető Tesla és feltörekvő kínai versenytársa, a BYD is erősíti pozícióit. Megjegyzés: elképzelhető, hogy a japán vállalat már látja a saját helyét a vámok miatt átrendeződő piacon: mint ismert, az USA 102 százalék fölé emelve a korábban 27 százalékos vámot, épp ellehetetleníteni készül a kínai EV-ket a saját piacán, és az EU is meredek emelést lengetett be.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -