- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Hyundai már az első üzemanyagcellás teherautóit szállítja Svájcba

A Hyundai október 7-én bemutatta az első hét hidrogénüzemű teherautóját svájci ügyfeleinek. Az autóipari vállalat az idei évben összességében 50 ilyen típusú jármű leszállítását tervezi Európában, amivel az osztrák, német, holland és norvég klientúráját célozza meg. A gépjárműgyártó cég Svájcra próbatételként tekint, ahol a teherszállítás a terepviszonyok miatt nehézkesebb, az üzemanyagcellás járművek tesztelésére azonban ideálisak a viszonyok.

„Az első H2 Xcient üzemanyagcellás teherautók sikeres leszállítása után büszkén mutatjuk be azt a tervünket, amely Európán kívül az Észak-Amerika és Kína irányába történő terjeszkedésünket vázolja fel. Ezeken a területeken már eddig is nagy előrelépést értünk el” – hangsúlyozta Cheol Lee, a Hyundai Motor Company haszongépjármű-részlegének alelnöke.

A hosszú távú megítélés alapján a technológia támogatói a hidrogén-meghajtású teherautót előnyben részesítik elektromos versenytársaikkal szemben. Annak köszönhető az optimista hozzáállás, hogy nagyobb hatótávolsággal bír, emellett pedig rövidebb töltési időt igényel – ami nem mellékes szempont a fuvarozás területén –, de flottába állításuk és tömeggyártásuk lassú tempóban zajlik, ugyanis meglehetősen drága technológiáról van szó.

A McKinsey & Company management consultinggal foglalkozó vállalat januárban készített tanulmánya szerint azonban, ha figyelembe vesszük a teherautó áramforrásainak relatív hatékonyságát és a fenntartási költségeit, a hidrogén-meghajtású járművek 2030-ra elérhetik a dízelmotorok által generált költségek mértékét.

A Hyundai együttműködik több svájci vállalattal, melynek köszönhetően olyan értékláncot épít ki, amely magába foglalja a hidrogén-meghajtású járművekhez tartozó üzemanyag kinyerését a vízenergiából, a hidrogén-töltőállomások telepítését, valamint a tehergépjárművek szervizelését és karbantartását.

Az ügyfelek, köztük a Migros – Svájc legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, a legnagyobb szupermarketlánc, a legnagyobb munkáltató – is a Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) teherautóit bérlik különböző áruk szállítására az ország egész területén, az új hidrogén-infrastruktúra teljes támogatásával. A bérleti díjakat használatonként fizettetik meg, emellett pedig a bérlés nem igényel kezdeti beruházást. A Hyundai nagyratörő tervei közt szerepel, hogy 2025-ig 1600 haszongépjárművet helyez el a svájci utakon.

Az autógyártó H2 Xcient teherautói egy 190 kilowattos üzemanyagcellás és hét nagynyomású tartályt alkalmaznak, melyek összesen 32 kilogramm hidrogént tartalmaznak. Ez további üzleti potenciált tartogat a vállalat számára, ugyanis sokszorosan hatékonyabb megoldás, mint a jelenleg piacon lévő, elektromos akkumulátorral működő, hasonló kaliberű járművek.

A HHM teherautóit a Hyundai és egy svájci startup, a H2 Energy hozta létre a tavalyi évben a Hydrospider, a H2 Energy, a Linde ipari gázgyártó és a svájci Alpiq áramszolgáltató vállalat közös partnereként.

A Hyundai tervei közt szerepel, hogy 2021-ig évi 2000 egységnyi Xcient üzemanyagcellát gyárt le annak érdekében, hogy megfelelő mennyiséggel támogassa a terjeszkedési terveiket, miközben növekszik a tiszta közlekedés iránti igény.

A rivális Toyota autógyártó október 5-én, hétfőn közölte, hogy leányvállalatával, a Hino Motorral karöltve egy nagy teherbírású üzemanyagcellás teherautó fejlesztését tervezi az észak-amerikai piac számára.

Némethi Botond/Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet