A klímakonferenciára elkészül a hidrogénvonat

Először Glasgow-ban lehet majd utazni az első brit gyártmányú hidrogénmeghajtású vonattal. A HydroFLEX üzemanyagrendszerét a Luxfer Gas Cylinders fejlesztette, és legkésőbb novemberre menetkész lesz.

Az alternatív üzemanyagokkal foglalkozó nottinghami vállalat négyhengeres vonatmotort készített, együttműködésben a Porterbrooki és Birminghami Egyetem vasúti kutatásokkal foglalkozó tanszékeivel – lényegében ezeknek az intézményeknek a mérnökei tervezték és építették a HydroFLEX-et.

A Luxfer Gas Cylinderst vezető Mark Lawday szerint a hidrogén a jövő tiszta, fenntartható és hatékony üzemanyag-alternatívája lesz. Tudja, miről beszél, hiszen a vállalat egy többmillió fontos megbízás keretében csak idén 60 vasúti kocsit szerelt fel hidrogénmeghajtással. Mindegyik járműbe 190 kW teljesítményű üzemanyagcella került – ezek hét nagynyomású, egyenként 35 kilogramm hidrogént tartalmazó tartályból állnak, ami több mint 400 kilométer megtételére elegendő. A HydroFLEX ennél jóval többre lesz képes: egy 319-es osztályú vonatra szerelve elektromos kötöttpályákon fog tudni közlekedni, és várhatóan 960 kilométert tesz majd meg egyetlen feltöltéssel.

- Hirdetés -

„Az alternatív üzemanyagok terén szerzett húszéves tapasztalatunknak köszönhetően számtalan ‘a világon első’ hidrogénmeghajtású projekt részesei voltunk: készítettünk egyedi tárolórendszert emeletes buszokba, teherautókba, de az Energy Observer nevű hajó számára is, ami jelenleg a világot járja, a tokiói nyári ünnepélyek részeként”, mesélte Lawday.

A HydroFLEX a cég legújabb zéró karbonkibocsátású járműve, amellyel a november 1-12. között megrendezésre kerülő 26. COP26 klímakonferencia résztvevői utazhatnak majd. Ezen a tanácskozáson a párizsi klímaegyezmény és az ENSZ által leírt célokra vonatkozó akcióterveket hagynak jóvá a tagállamok.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Akár ez is tetszhet