A kütyüvásárlás uralta az iskolakezdést

Bár amerikai a példa, nagyon érdekes látni, hogy a pandémia intézménybezárásai után visszatérő diákoknak milyen új trendek mentén vásároltak be a szülők. A tanévkezdésre szánt költések közel tízszázalékos emelkedése csak a jéghegy csúcsa – ennél sokkal tanulságosabb a preferenciák eltolódása a műszaki cikkek és az e-kereskedelem felé.

Az oktatással összefüggésben vett elektronikai termékekre 48, kifejezetten számítógépre pedig 28 százalékkal fordíthattak többet a családok, mint tavaly, írta riportjában a Deloitte. A cég szerint feltűnően sok új mobiltelefon, táblagép, viselhető okoseszköz és e-tanulási szoftver szerepel az iskolakezdés környékén vásárolt tételek között. Ezzel összefüggésben a korábbi arányoktól jelentősen elmaradt a hagyományosabb tárgyak, így például tollak és füzetek iránti keresletnövekedés.

A tanulók számára fontos lehet, hogy a szinte teljes egészében iskolán kívül töltött előző tanév után a lehető legjobb színben akarnak feltűnni társaik előtt, ám erre elsősorban már nem divatos öltözékkel, hanem minél jobb kütyük és viselhető okoseszközök birtoklásával törekednek.

- Hirdetés -

Mivel az egészet nyilván a szülők zsebe bánja, érdemes megfigyelni, ők hogyan reagálnak az iskolakezdésre. A legtanulságosabb talán az, hogy az előző éveknél jelentősen kevesebb dollárt szánnak kiskereskedelmi vásárlásra – nem úgy a webáruházakra, amelyeknél tavaly 37, idén pedig 39 százalékkal költöttek többet. Fejlődött a digitáliseszköz-használatuk is: 2021-ben már sokkal nyitottabbnak mutatkoznak hangasszisztensek és virtuális pénztárcák használata iránt, sőt, egyre szívesebben veszik igénybe a közösségi posztokban elhelyezett vásárlás gombot. Utóbbival párhuzamosan persze az ilyen célú látogatások száma is elszállt: a tavalyi 25-ről 40 százalékra nőtt azoknak a szülőknek az aránya, akik a vásárláshoz a közösségi médiát hívják segítségül.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

https://www.okosipar.hu/wp-admin/post.php?post=7773&action=edit#