A Nissan bemutatta az önvezető autóját – közútra is vitték a prototípust

A japán autógyártó önvezető prototípusa a Nissan Leaf elektromos autó alapjaira épül, és 14 kamerával, 10 radarral, valamint 6 LIDAR szenzorral van felszerelve. A tetőre szerelt érzékelőknek köszönhetően a legújabb tesztjárműben a korábbi prototípusokhoz képest jelentősen megnőtt az érzékelési terület, így lehetővé vált a környezet pontosabb érzékelése. Ebből adódik, hogy javult a felismerési teljesítmény, a viselkedés előrejelzése, a döntéshozatal és a vezérlési funkciók.

A 2017 óta készülő prototípust Japánban, a Nissan globális központja közelében, Yokohama utcáin tesztelték, de a gyártó, miközben tanulmányozta a jövő mobilitási szolgáltatásainak üzleti modelljeit, többek között Londonban is végrehajtott közúti teszteket. Bár a jelenlegi bemutató második szintű önvezetésnek megfelelően zajlik (biztonsági sofőrrel a vezetőülésben), a vállalat célja a funkciók további bővítése és az önvezető mobilitási szolgáltatások Japánban történő bevezetése. Korábban közölték, hogy erre a 2027-es üzleti évtől kerülhet sor, együttműködésben harmadik felekkel, például önkormányzatokkal és közlekedési társaságokkal.

A Nissan célja, hogy még ebben az évben megkezdődjenek a tesztek a Minato Mirai körzetben, és 2025-ben már szolgáltatásbemutató próbákra kerüljön sor. Ezek során fokozatosan növelik az önvezető funkciók szintjét, miközben felmérik, hogyan fogadják az ügyfelek az új, sofőr nélküli szolgáltatásokat.

- Hirdetés -

Gábor János, NEW technology