A Sony nyílt gyárautomatizálásba kezd
A cégóriás saját magára vonatkozó prognózisban állt elő azzal, hogy az automatizálás hamarosan átveszi a főszerepet a fogyasztóknak szánt elektronikai cikkek, így a kamerák, okostelefonok, televíziók és más szórakoztatóelektronikai termékek gyártásában. Úgy vélik, sokkal olcsóbban lesznek képesek jobb megoldásokat létrehozni, amivel végső soron a vevők visszacsábítását szeretnék elérni.
A Sony úgy számol, hogy a legnagyobb, malajziai TV-gyárának átalakítása – a 2018-as szinthez képest – 70 százalékkal fogja csökkenteni az előállítási költségeket 2023-ra. Nem kizárólag, csak nagy mértékben automatizált üzemről van szó, hiszen humán és robot erőforrás együttese tartja majd fenn a termelést, és ugyanezt szeretnék bevezetni az okostelefonok és kamerák gyártósorán is. Az új stratégiának fontos része az online értékesítések bővítése és az adatanalízisek hatékonyabbá tétele – mesterséges intelligencia alkalmazásával. Mindezek segítségével tovább lehet faragni a költségeken, véli az elektronikai üzletágvezető.
Kimio Maki leszögezte: bár a Sony továbbra is fogyasztócentralizált marad, egyre komolyabb eredményeket érnek el olyan szakmai termékekkel, mint a virtuális videókészítéshez fejlesztett kristály LED kijelző, vagy a sportközvetítéseket szolgáló labdakövető technológia. Fontos cél ugyanakkor a vevők visszacsalogatása a márka televíziószegmensébe, mivel az utóbbi tíz évben ezen az oldalon folyamatos veszteségeket termeltek. A csökkentett mennyiségű, ám felsőbb kategóriájú készülékgyártással ezt a tendenciát máris sikerült megállítani, árulta el.
Gábor János, Okosipar.hu
(Forrás: Inbound Logistics)