Anglia első elektromos és hidrogénüzemű, 7,5 tonnás teherautója évente többezres darabszámban gördül le a gyártósorról, miután a Tevva – várhatóan 2022 júliusában – megnyitja 11 ezer négyzetméteres üzemét Londonban, a Thames Freeport iparterületen. Komoly konkurenciát kapnak a cégóriások: a kéttonnás (16 raklapos) kapacitás, a hatótáv, valamint a költségoldal is elég meggyőző.
A Tevva 2023-ra már évi háromezret készítene a járműből, amire a megnövelt hatótávolság miatt viszonylag könnyű lesz átállni. Az egy feltöltéssel elérhető 250 kilométert kiegészíti egy hidrogénüzemanyag-cella, amivel együtt már 500 kilométert fut megállás nélkül, tehát vígan felveszi a versenyt a középtávú fuvarozásban használt járművek teljesítményével. A költségek szintén a megszokottak szerint alakulnak: a gyártó több mint 350 ezer kilométernyi tesztút során megállapította, hogy az üzemeltetés ugyanannyiba kerül, mint egy havi háromezer kilométert futó, kb. 500 liter gázolajat fogyasztó 7,5 tonnás teherautó esetében.
Az angol cég Nagy-Britannia és Európa klímavédelmi vállalásaihoz igazodva, hét év fejlesztés után kezdi meg a tömegtermelést – egyrészt azért, hogy hozzájáruljon a zéró emisszió 2050-es céldátumához, másrészt pedig azért, mert szeretne meghatározó gyártóvá válni 2035-re, amikortól minden új károsanyag-kibocsátó jármű értékesítését betiltják a kontinensen.
Gábor János, Okosipar.hu
Forrás: The Engineer