Amerikai kórházakban nyílhatnak az első robotkávézók

A magát úgy hirdető nevadai Richtech Robotics, mint amely az első humanoid mesterséges intelligenciájú robotot amerikai kereskedelmi forgalomba hozta, a napokban jelentette be, hogy a kávé- és teaspecialista Zipphaus vállalattal közös projektbe kezd. A felek robotok által működtetett kávézókat telepítenek kórházakban, repülőtereken, főiskolákra és egyetemekre – közölte a Robotics & Automation News portál.

A szóban forgó stratégiai megállapodás ötvözi a Richtech úttörő robotikai szakértelmét és a Zipphaus operatív jártasságát, hogy csúcsra járassák a projektben rejlő fejlesztési lehetőségeket az Egyesült Államokban. A közös vállalkozás számára létrehozott Zipphaus Plus a Richtech ADAM robotjainak telepítését integrálja a Zipphaus kávézóüzemeltetési szakértelmével.

A Zipphaus Plus első mérföldkőként kitűzött célja, hogy két nagyobb amerikai kórházban elérhetővé tegye a robotüzemű kávézókat, amelyek a projekt zászlóshajói lesznek.

- Hirdetés -

„Ez a vállalkozás jelentős előrelépést jelent küldetésünkben, hogy a kollaboratív robotika révén forradalmasítsuk a szolgáltatóipart”, nyilatkozta a közös munka kapcsán Matt Casella, a Richtech elnöke. „A Richtech innovatív robotjainak és a Zipphaus kávézómenedzsment terén bizonyított szakértelmének ötvözésével biztosak vagyunk abban, hogy a Zipphaus Plus kivételes felhasználói élményt nyújt majd, miközben növeli a működési hatékonyságot.”

A megállapodás értelmében a Richtech felel majd az általa fejlesztett, mesterséges intelligenciával működő ADAM kiszolgálórobotjainak biztosításáért és karbantartásáért.

A Zipphaus a kávézómenedzsmentben szerzett tapasztalatait viszi a napi kávézóüzemeltetéssel járó teendők koordinációjába, ideértve a személyzet irányítását, az ügyfélszolgálatot, a menükészítést, a költséggazdálkodást és az anyagbeszerzést.

„A szolgáltatóipar úttörőjeként hatalmas lehetőségeket látunk ebben a kivételes partnerségben”, így Lina Lee, a Zipphaus Plus vezérigazgatója. „Reméljük, hogy együtt sikerül új távlatokat nyitnunk az kiszolgálási normák és a működési hatékonyság terén, kamatoztatva eddig megszerzett tapasztalatainkat és vezetői gyakorlatunkat.”

Vörös István, NEW techology