Átadták a békési Digitális Tudásközpontot

Március 29-én átadták a Digitális Jólét Program szakmai támogatásával és koordinációjával létrejött Digitális Tudásközpontot Békésen, amelyet az átadást követően Békés Városi Kulturális Központ, Könyvtár, Múzeum és Sport Nonprofit Kft. üzemeltet majd. Robotika, virtuális valóság, automatizáció, mesterséges intelligencia – a XXI. század legmodernebb vívmányai, amelyeket hamarosan testközelből ismerhetnek meg a Békésről és a régióból érkező érdeklődők. Az elsősorban iskolás korú gyermekeket és a fiatal felnőtt korosztályt célzó oktatási és szórakoztató központ a digitalizáció világába vonja be a fiatalokat.

A már működő Digitális Jólét Program Pontok (DJP Pontok) tapasztalatait felhasználva 2022-ben 6 vidéki városban (Békés, Kaposvár, Kecskemét, Nyíregyháza, Oroszlány és Veszprém) Digitális Tudásközpontok létesülnek, amelyek felszerelését, kialakítását, szakmai támogatását és koordinációját a Digitális Jólét Program látja el. A beruházás értéke összesen 2,4 milliárd forint.

A Békés belvárosában található, az önkormányzat tulajdonában lévő épület korábban Civil Házként működött, amely a helyi civilszervezeteknek biztosított kulturált közösségi teret a programjaik megtartásához, működésük biztosításához. Békés Város Önkormányzata az épület fenntartójaként 2020-ban a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program keretében pályázati mintegy 35,9 millió forint értékű épületenergetikai fejlesztést hajtott végre, az épületre napelemes rendszer került felhelyezésre, valamint akadálymentesítés is történt. 2021-ben Békés Város Önkormányzata további 16 millió forintot fordított az épület korszerűsítésére. Ennek köszönhetően egy modern, a mai kor elvárásainak megfelelő épületben nyitja meg kapuit a Digitális Tudásközpont. A városból és a régióból érkező diákokat és tanáraikat áprilistól várják a központ oktatói egy-egy rendhagyó informatikaóra vagy – szakkör keretein belül, addig egyelőre – előzetes bejelentkezés után – csak felnőttek látogathatják.

Az iskolák számára díjmentes órákon a tanulók megismerhetik Bodrit, a robotkutyát; kipróbálhatják, hogy milyen minirobotokat programozni vagy akár 3D-ben is tervezhetnek, nyomtathatnak kisebb ajándéktárgyakat, és a virtuális valóság világába is betekintést nyerhetnek.

A Digitális Tudásközponthoz forduló fiatalok a jövőben a legújabb karriertervezési diagnosztikai eszközök és szakértők által alkalmazott professzionális módszertanok segítségével felmérhetik készségeiket és kompetenciáikat. Az elemzés eredményei olyan pályaorientációs javaslatot alapoznak meg, amelynek köszönhetően a tervezésben résztvevő pályakezdő a számára ideális karriert tervezheti meg.

A fentieken kívül a Digitális Tudásközpont nem csak a gyerekek, hanem a fiatal felnőttek és az aktív idősebb korosztály számára is számos programmal készül, hiszen a digitális kultúrával való ismerkedés és az abba való integráció nem lehet korfüggő.

Digitális Jólép Program