- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az ABB töltési megoldások a Dongfeng Honda járműveihez

- Hirdetés -

Az egyik elektromos járműveket előállító kínai gyártósor az ABB töltőberendezései segítségével évente akár 120 000 jármű feltöltését is elvégezheti.

A váltó- és az egyenáramú töltőket a Dongfeng Honda – a kínai Dongfeng Motor Group és a japán Honda Motor Company által létrehozott vegyesvállalat – rendelte meg a legkeresettebb modellek gyári végellenőrzésének támogatására.

Az ABB egységeit beépítették az elektromos járművek gyártósorába, és így minden gépjármű próbatöltését el tudják végezni, mielőtt az elhagyná a gyár területét. A próbatöltés során az is megállapítható, hogy az autók megfelelően fogadják-e a váltó- és az egyenáramú töltést. A gyár, amely Kína Hubei tartományának területén, a Wuhani Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található, elsősorban a Dongfeng Honda legkeresettebb modelljeit állítja elő. Ez a több mint 980.000 m2 alapterületű hatalmas ipartelep az elektromos járművek iránt Kínában is erőteljesen növekvő keresletet segít kielégíteni.

A Dongfeng Honda az ABB több különböző töltőjét válogatta össze a gyártósorhoz, mégpedig az ABB kis- és közepes feszültségű elosztó termékeivel kapcsolatban szerzett korábbi tapasztalatai alapján. A szabványos 60 kW-os Terra 63Z DC és a 7 kW-os EVinn AC töltőket a késztermék végellenőrzését végző soron, illetve a hibaelemző területen szerelték fel. Mivel a végellenőrző soron kevesebb a hely, ezért oda a kisebb, 120 kW-os, „2 az 1-ben” Terra 124Z DC töltő került.

A Kínai autógyártók Szövetségének (CAAM) adatai szerint 2019-ben több mint 1,2 millió elektromos járművet értékesítettek Kínában, így az eladások száma immár a második egymást követő évben haladta meg az egymillió darabot az országban.

Kína alternatív energiaforrásokra alapozott járműipari fejlesztési tervének (2021-2035) becslése szerint 2025-re az országban eladott új járművek egynegyede elektromos lesz. Távolabbra tekintve a terv szerint 2030-ra Kína útjain több mint 64 millió villanyautó fog közlekedni.

Frank Mühlon, az ABB E-mobility Infrastructure Solutions globális üzletágának vezetője azt mondta: – A töltési kapacitás növekedésének követnie kell a Kínában fellendülő elektromosjármű-értékesítést és az elektromos járművek egyre gyakoribb alkalmazását. Az ország alternatív energiaforrásokra alapozott járműiparának fejlődése nyomán a gépjárműgyártók fokozatosan átalakulnak, hogy eleget tudjanak tenni az elektromos járművek felé egyre elmozduló fogyasztói igényeknek. Nagy örömünkre szolgál, hogy segíthetünk a Dongfeng Hondának elektromosjármű-fejlesztési stratégiájának megvalósításában.

Mühlon hozzátette még, hogy az ABB továbbra is növelni kívánja a töltési technológia fejlesztésére fordított összegeket, hogy a felhasználók egyre jobb tapasztalatokra tegyenek szert a járművek töltésével kapcsolatban.

Az ABB 2010-ben lépett be az elektromos járművek töltőberendezéseinek piacára, és mára az elektromos járművekhez kapcsolódó infrastruktúra globális piacvezetőjévé vált. Az ABB eddig 17.000 egyenáramú gyorstöltőállomást telepített a világ 80 országában. Az ABB gyorstöltőmegoldásai sikerrel épültek ki Kína több mint 30 városában, amivel a cég nagyban hozzájárul az ország jövőorientált és fenntartható közlekedési rendszerének létrejöttéhez. Az ABB olyan végpontok közötti zártláncú megoldásokat kínál az elektromos mobilitás területén, amelyek az energiaelosztó rendszerektől az infrastruktúrán át a működés és a karbantartás mindennapi munkájáig a legkülönfélébb igényeket elégíti ki.

ABB

Akár ez is tetszhet