- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját

- Hirdetés -

Az ABB E-mobility Innovation Lab, amely megerősíti a vállalat az elektromos járművek töltési infrastruktúrája terén betöltött piacvezető pozícióját, 120 szakembert foglalkoztat majd az új generációs megoldások fejlesztésére.  

Az e-mobilitás további innovációjának ösztönzését célzó, 10 millió dollár költségvetésű, 3600 m2 alapterületű létesítmény, amely a hollandiai Delfti Műszaki Egyetem (Delft University of Technology) kampuszán épül, meghatározó szerepet játszik az ABB jövőbeni portfóliójának fejlesztésében és az elektromos járművekkel kapcsolatos K+F projektek terén is. 2020-ban a Delfti Műszaki Egyetemet a világ legjobb 15 műszaki és technológiai egyeteme közé sorolták1.

A jövőre Olaszországban megnyíló globális kiválósági központba és EV-töltőket gyártó üzembe fektetett 30 millió dolláros befektetéssel együtt a delfti létesítmény világosan jelzi az ABB azon szándékát, hogy növelni kívánja a technológiai vezető szerepének megőrzését célzó befektetéseit.

Frank Muehlon, az ABB EV-töltési Infrastruktúra globális üzletágának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB, amelynek szinte lételeme az innováció, élen jár az EV-töltésben, és büszke arra a kulcsfontosságú szerepre, amit a villamos járművek világszintű elfogadásában és térnyerésében játszik. Ezért is akartuk Delftben, az egyetemi kampusz központjában megépíteni az E-Mobility Innovation Lab-et, mivel itt Hollandia legkiválóbb műszaki tehetségei és legígéretesebb startupjai körében működhet az új létesítmény.”

A 120 szakemberrel működő komplexummal az ABB elektromos jármű töltési üzletága visszatér arra a helyre, ahol valaha megszületett ezen ágazat alapkoncepciója. Az Epyont alapító diákok (az e-járművek töltésével foglakozó startup vállalkozást az ABB 2011-ben vásárolta fel) a Delfti Műszaki Egyetem korábbi hallgatói voltak.

„Az ABB Energetika üzletágán belül évente kb. 400 millió dollárt fektetünk be, hogy megőrizzük a technológiai vezető szerepünket, és meghatározóak legyünk a fenntartható mobilitás terén is.  A jelen beruházásunk céljai között szerepelt, hogy az e-mobilitás terén, de különösen a töltés, a tárolás és a digitalizálás területén, kitoljuk a technológiai határokat.  Az új labor lehetővé teszi, hogy erősítsük együttműködésünket az elektromos járművek gyártóival, s ezáltal a szektorban tovább javítsuk a teljesítményeket, illetve támogassuk az ágazat fejlődését is” – tette hozzá Muehlon.

Az ABB kiemelt figyelmet fordít a járművek, a töltőállomások, a töltőhálózatok és a villamosenergia-hálózat közötti zavartalan kapcsolat biztosítására, valamint az azokat támogató szoftverrendszerekre is.  Az E-mobility Innovation Lab-et a legkorszerűbb technológiával szerelték fel, ami biztosítja, hogy az ABB töltői a járművek minden típusával kompatibilisek legyenek. Ezt a célt szolgálják a kiépített szimulátorok is, amelyek esetében a végrehajtandó tesztek 95%-át a járművek digitális ikermásolatával végzik.

A járművek teljesítményének rendkívül forró és rendkívül hideg környezetben való vizsgálatára az ABB speciális, szabályozható klímájú próbatermeket épített, amelyekben az egyes megoldásokat -40° és +100° Celsius-fok közötti tartományban és magas páratartalom mellett vizsgálják. Az átrium méretei lehetővé teszik, hogy a gyártók a tesztelés céljából személyautókkal, buszokkal vagy teherautókkal beállhassanak a meleg és szabályozott klímájú térbe, ami elősegíti a gyorsan növekvő villamos hajtású nehézgépjárművek töltési megoldásainak fejlesztését. Az ABB-nek az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalom támogatása melletti elkötelezettségéből adódóan fontos szempont volt, hogy az új épület ne csak a fenntartható mobilitás előrehaladását segítse elő, hanem egyben olyan létesítmény is legyen, amely minimalizálja a környezeti hatásokat.

A megfelelő fűtés és hűtés biztosítása érdekében az ABB komplexumát csatlakoztatni fogják a Delfti Műszaki Egyetem geotermikus fűtő-/hűtőrendszerére.  A tetőre napelemtáblákat telepítenek, amelyeknél a megtermelt egyenáramot szolár inverterek alakítják át váltakozó áramra. A fotovoltaikus rendszer, valamint az ABB korszerű, klímaszabályozást és világításvezérlést biztosító épületfelügyeleti rendszerével a tesztelésre szánt energiát visszatáplálják a villamosenergia-hálózatba.

Ez év novemberében az ABB bejelentette, hogy az üzleti szempontok figyelembevételével megnöveli a K+F tevékenységekre és a digitális innovációra fordítandó források nagyságát. Az e célra felhasználható források bővülése az éves árbevétel közel 5%-át éri majd el. Ez a finanszírozási politika kiemelkedő értéket biztosít majd az ügyfelek számára, és azáltal, hogy a gyors növekedési ütemű piaci szegmensekre összpontosít, jobb minőségű és több árbevételt generál a vállat számára. Az ABB-nél vállalatcsoport-szinten mintegy 7000 fő dolgozik K+F tevékenységben, 60%-uk elsősorban szoftverfejlesztéssel és digitális innovációkkal foglalkozik.

Az ABB 2010-ben jelent meg az e-járművekhez fejlesztett töltési megoldások piacán. Napjainkra már több mint 17 000 villámtöltőt értékesített a világ 80 országában. Az e-mobilitás fejlődése iránti egyértelmű elköteleződését mutatja, hogy az ABB névadó partnerként már négy évad során támogatta az ABB FIA Formula-E világbajnokságot. A 9. szezontól kezdődően az ABB 2022 és 2023 között a bajnokság hivatalos járműtöltési partnere lesz.

ABB

Akár ez is tetszhet