Digitális szolgáltatásért is visszajárhat a pénzed

Tudtad? Ahogy az okoseszközök, úgy a digitális formában elérhető tartalmak és szolgáltatások piacát is újra szabályozta az Európai Unió – ahhoz hasonlóan, ahogy korábban a GDPR– és AI-irányelvekkel kapcsolatban járt el. Az év elején életbe lépett törvénycsomag lényegében egy jogharmonizáció, ami még jobban védi a vásárlót – emlékeztet az eeNews.

Az EU azzal párhuzamosan bővítette a felhasználók jogait, hogy a kereskedelem számára megkönnyítette az okoseszközök, illetve digitális tartalmak és szolgáltatások értékesítését. Didier Reynders igazságügyi biztos szerint nagyon jó előjellel indult a 2022-es év azoknak a vásárlóknak, akiknek valamilyen problémájuk akad újonnan beszerzett okos- vagy digitális termékükkel. A kibővített jogok persze csak abban az esetben gyakorolhatók, ha az árut az unió területéről, legális forrásból szerezték be. A biztos szerint nemcsak a fogyasztóknak, hanem a kereskedőknek is hasznosak az új szabályok, hiszen arra ösztönzik őket, hogy minél átláthatóbb módon adják-vegyék az eszközöket és tartalmakat.

A tagállami gyakorlatokba illesztett törvények arra kötelezik a cégeket, hogy az ÁSZF-ek mindegyike tartalmazza a kiterjesztett fogyasztóvédelmi szabályokat, amelyek letöltött zene, játékszoftver vagy más tartalom, esetleg szolgáltatás hibája esetén szavatolják a vételár megtérítését. A jogharmonizáció egyébként nagyjából ugyanazokat a lehetőségeket vezeti be a vevő számára, amelyek az EU területén eddig csak fizikai boltokban illették meg őket.

- Hirdetés -

Fontos leszögezni: a törvény értelmében két évre nőtt a garancia minimális időtartama. Ebben van egy plusz kitétel is: az első év alatt történő meghibásodás esetén az eladó fél vagy kárpótolja a vásárlót, vagy bizonyítja, hogy a termék az értékesítés pillanatában nem volt hibás.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Akár ez is tetszhet