Egy baj van az mesterséges intelligenciával: az ember

- Hirdetés -

Pontosabban az ember hozzáállása. Mert szinte semmi más nem hátráltatja az ipari elterjedését, és azt, hogy hasznot hajtson a gyártók számára.

A mesterséges intelligenciát persze annak ellenére is egyre szélesebb körben használják a cégek, hogy az emberi tényező még mindig visszafogja a tempót, derül ki az amerikai Modzy riportjából. A cégvezetők nyitottabbak, de – a vállalati kultúra függvényében – túlnyomó többségben még mindig azok az alkalmazottak vannak, akik nem bíznak ebben a technológiában. Nézzük a számokat!

Az AI-t már alkalmazó cégek döntéshozóinak mintegy 66 százaléka arról számolt be, hogy erőteljesen érzékeli a technológia értékteremtő képességét, és csak két százalék tapasztalta ennek ellenkezőjét. A legalább egy AI-technológiával erősen érintett társaságok 88 százaléka annyira elégedett, hogy további ilyen irányú befektetéseket fontolgat, viszont sokan vannak azok is, akik kevésbé érzékelték az előnyöket – ők csak 52 százalékban nyitnának további AI-beruházások felé.

- Hirdetés -

Leggyakrabban az adatelemzés területén használnak AI-t, viszont 49 százalékuk elismerte, hogy nem kielégítő az adatbeviteli tevékenységük, míg 42 százalék esetében az adatokhoz történő hozzáférés stratégiája sem világos. További probléma, hogy az AI nehezen épül be a gyakorlatba, így lassabban is terjed a kívántnál, hiszen a cégvezetők 64 százaléka szerint a dolgozóik nem bíznak benne, és nem is értik. Éppen emiatt még mindig az a legnagyobb kihívás, hogy megtalálják a bizalomébresztés módját a különböző szintű digitális kompetenciákkal rendelkező csoportok körében.

Ez nem segíti a vállalaton belüli humán erőforrás fejlődését, hiszen az igazgatók elsöprő többségének nem áll szándékában versenybe szállni a technológiához jelenleg értő, alacsony számú szakértőért. Tízből kilenc vezető inkább kiszervezi az AI-val kapcsolatos feladatokat külső cégekhez, mert ezt a megoldást sokkal költséghatékonyabbnak gondolja, mint azt, ha saját szakértői csapatot épít.

Gábor János, Okosipar.hu
(Forrás: Inbound Logistics)

- Hirdetés -