- Hirdetés -

- Hirdetés -

Egy kutatás szerint a cégek nem vagy csak alig változtattak a termelési gyakorlataikon

Egy új kutatás szerint a cégek nem vagy csak alig változtattak a termelési gyakorlataikon a Covid alatt. Ez azért zavarba ejtő, mert az elmúlt másfél-két év során szinte mi sem írtunk másról a koronavírussal kapcsolatban, mint arról, hogy hogyan kell(ene) észrevenni benne az innováció lehetőségét. Az Industry Week a Parsable tanulmányát szemlézve vette észre: az ipari óriásnak számító országok gyárai szinte pontosan ugyanolyan technológiákkal működnek, mint két éve.

A kutatást ezer dolgozó körében végezték, az Egyesült Államokban, illetve Németországban, Franciaországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában. A kérdezőbiztosok az alkalmazottak aktuális szakmai helyzetére és kilátásaira, illetve a munkahelyükön tapasztalt termelési és technológiai fejlődésre voltak kíváncsiak.

Az USA-ban a megkérdezettek 63 százaléka érzi úgy, hogy most nagyobb megbecsülés övezi a munkájukat, mint a járvány előtt, viszont az európaiaknak már csak a fele nyilatkozta ugyanezt. A globális pánik miatt azt feltételeznénk, hogy a dolgozók félnek a megbetegedéstől, pedig ez egyáltalán nem jellemző: a fertőzés mindössze 27 százalékuk számára jelenti a legnagyobb aggodalmat, míg a többieknél a munkahelyi balesetek maradtak az első helyen.

Nincs vége a meglepetéseknek: a dolgozók alig több mint fele vett észre bármiféle Covidhoz köthető technológiai fejlesztést az elmúlt két év során. 83 százalékuk elárulta, hogy a munkavégzéshez szükséges instrukciók még mindig papíralapon érkeznek, miközben túlnyomó részük (80 százalék) nem emelne kifogást több digitalizált eszköz vagy folyamat bevezetése ellen. Egyre inkább tűnik üres frázisnak az, ha egy cég az alkalmazottak informatikai képzetlenségére hivatkozva mond le a fejlesztésekről, hiszen mindegyik korosztály úgy nyilatkozott, hogy a korábbiakhoz képest jóval komfortosabbnak érzi az új készülékeket és módszereket.

A gyártók összességében nem vagy alig változtattak azokon a pandémia előtti megoldásokon, pedig komolyan: minek kell még történnie ahhoz, hogy a vállalkozásokban felébredjen a modernizálás iránti igény? Nos, „a fiatalok fognak történni”, vagyis a millenáris generáció lesz az, amelyik végleg megtizedeli vagy fejlődésre ösztönzi az analóg gyakorlatoktól elszakadni képtelen cégeket.

Az okostelefonokon és tableteken felcseperedett 18-24 évesek 70 százaléka öt éven belül elhagyná jelenlegi munkahelyét, mert iszonyatosan frusztrálja őket a digitális cégkultúra részleges vagy teljes hiánya. Ha egy vállalat hosszútávon működő kollektívát akar építeni, akkor elengedhetetlen a változás, tehát ideje meghallgatni a nagyobb technológiai rálátással rendelkező munkatársak véleményét.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet