- Hirdetés -

- Hirdetés -

Egy podcast rész az elektromos buszokról! Hallgasd meg Te is!

Nézd, vagy hallgasd: a NEW technology magazin ipari-tudományos vlogja és podcast-csatornája új epizóddal jelentkezik. A vendég Kovács Ferenc, az elektromos és hidrogénüzemű buszgyártás hazai úttörőjének számító Goldi Mobility Kft. ügyvezető- tulajdonosa.

A nagy fordulat éveit éljük: a világ ugyan túl lassan, de csak felismerte, hogy a fosszilis üzemanyagokról ideje átváltani az elektromos hajtásláncokra. A cél jóval több, mint technológiai kihívás, hiszen itthon is milliók bizalmát kell elnyerni, de az egész az üzemeltetőkkel kezdődik. A kezük, ha lazán is, de már most kötve van: jövőre – bizonyos lélekszám feletti településeken – újonnan már csak elektromos vagy hidrogénüzemű tömegközlekedési eszközöket helyezhetnek forgalomba.

A NEWTECHTALKBAN:

- Hirdetés -

  • Az ember útja Jedlik Ányos „ló nélküli” autójától a nagy hatótávolságú elektromos buszokig.
  • Mikor érjük el, hogy a hazánkban üzemben lévő 19 ezer hagyományos busz helyét hidrogénüzemű vagy teljesen elektromos járművek veszik át?
  • Miért nehéz felfuttatni a gyártást és üzemeltetést állami támogatás nélkül?
  • Mire várnak a megrendelők, ha egy Goldiont évekig szervizköltség nélkül is lehet üzemeltetni?
  • Milyen extra szolgáltatásokat kínál az utasoknak egy elektromos busz a mai eszközökhöz képest?
  • Hogy állnak az ígéretes ötletek a kobalt helyettesítésére az akkumulátorokban?
  • Akár 600-700 kilométeres hatótáv is elérhető, de mi a feltétele annak, hogy egy buszt tíz perc alatt fel lehessen tölteni?
  • Mennyibe kerülhet egy hidrogén-töltőállomás, és milyen lehetőség van a helyi előállításra?

Minderre választkapsz az első évad 2. részében:

Jó szórakozást kíván a NEWtechtalk csapata!

Akár ez is tetszhet