Előre, a változó gazdasági környezetben is

Megkérhetném, hogy pár szóban mutassa be cégük tevékenységi körét! Mikor és honnan jött a jelenleg nyújtott szolgáltatás gondolata?

A TIMOCOM GmbH Európa első intelligens logisztikairendszer-szolgáltatója (Smart Logistics System), magyar, lengyelországi és csehországi irodával. 1997 óta látjuk el a logisztikai ágazatot olyan intelligens, biztonságos és egyszerű megoldásokkal, amelyek segítik ügyfeleinket mindennapi logisztikai kihívásaik leküzdésében.

Mely országokban működtetik szolgáltatásukat? Mekkora apparátussal dolgoznak?

A TIMOCOM jelenleg Európa 44 országában van jelen több mint 500 alkalmazottal, és több mint 30 országból származó munkavállaló dolgozik a vállalatnál.

TimoCom, mint az első európai Smart Logistics System? Első és legnagyobb? Vannak konkurenseik a piacon?

A logisztikai és fuvarozási ágazat egy rendkívül agilis, ugyanakkor széttagolt piac. Számos szolgáltató van jelen, akik különféle, részben digitális szolgáltatásokat is kínálnak. Ügyfeleink azonban csak egyetlen rendszerben találják meg a szállítási folyamataik optimalizálásához szükséges összes alkalmazást, és ebben a több mint 43 000 vállalatot összefogó hálózatban kereshetnek megfelelő üzleti partnert.

Mennyi vállalkozást tudhatnak szerződött partnereik között? A keresleti vagy a kínálati oldalt érzik erősebbnek? Változott-e az elmúlt években?

Hálózatunkban az összes digitális eszköz rendelkezésre áll – amire a kapcsolatépítéstől az üzletkötésen át a lebonyolításig szükség van. Előzetesen az összes ügyfelet meghatározott kritériumoknak megfelelő ellenőrzésnek vetjük alá, csak ezt követően lehet regisztrálni a rendszerbe. A követelményneknek megfelelő  vállalatok hálózatunk tagjává válhatnak, és üzletet köthetnek a Smart Logistics System többi résztvevőjével. A tranzakciók közvetlenül az üzleti partnerek között bonyolíthatók le. Akár új viszonylatokról, akár hosszú távú partnerek felkutatásáról van szó, a TIMOCOM Smart Logistics Systeme mindkettőhöz biztosítja a digitális infrastruktúrát.

Területileg koncentrálódnak-e a raktárszolgáltatások, fuvarok vagy egész Európát átívelik?

Intelligens, biztonságos és egyszerű megoldásokat kínálunk a fuvarozók, a gyártók és a kereskedelem számára. A Smart Logistics Systemben a tagok pl. raktérajánlatot kereshetnek, tenderkiírásokat találhatnak, kapacitást tervezhetnek, útvonalakat és költségeket kalkulálhatnak. A Smart API-k segítségével az ügyfelek egy IT-platformnak köszönhetően összekapcsolhatják saját TMS szoftvereiket a Smart Logistics Systemmel. Összefoglalva tehát minden olyan szolgáltatás megtalálható a kínálatunkban, amely ahhoz szükséges, hogy ügyfeleink automatizálhassák folyamataikat,  digitálisan kezelhessék és hatékonyabban bonyolíthassák le a fuvarozással kapcsolatos megbízásaikat.

Tevékenységeik közé tartoznak: raktár- valamint fuvarbörze, mindezek támogatásaként útvonaltervezés, költségkalkuláció, fuvarmegbízások kiküldése, nyomkövetés lehetősége. Ezekről mondana pár szót? A raktár vagy a fuvarbörze, melyet jelentősebbnek tartanak a nyújtott szolgáltatások körében?

Minden országot más-más földrajzi és gazdasági feltételek jellemeznek, ezért eltérő módon használják a rendszert. Egyes országokban a raktárokra van nagyobb kereslet, míg más országokban inkább raktérre van nagy szükség, ezért nem általánosíthatunk. Ahogyan már említettem, összesen 44 országban érhető el a Smart Logistics System, és mindenhol eltérő igények mutatkoznak a szolgáltatások tekintetében.

Hogyan ítélik meg a jelenlegi szállítmányozási piacot? Milyen tendencia figyelhető meg, ha a elmúlt 5 évet vesszük alapul (növekedés/csökkenés/stagnálás?) Történt-e területi átrendeződés a megbízotti körben? Mit várnak a következő években?

Megfigyeltük, hogy nő a szállított mennyiség, és nagy a kereslet a digitalizált logisztikai, valamint szállítási folyamatokra. A mesterséges intelligencia és a robotika egyre inkább felmerül a médiában és a logisztikában lehetséges megoldásként. Azonban még nem tudjuk azt, hogy a jövő technológiái képesek lesznek-e kielégíteni a piaci követelményeket. Mindenesetre fontos, hogy a szállítás során úgy valósuljon meg az adat- és az információáramlás, hogy a supply chainből supply flow lehessen.

Mit várnak a Brexittől? Milyen hatással lesz a fuvarozásra?

- hirdetés -

A Smart Logistics System szolgáltatójaként logisztikai segítőtársként definiáljuk magunkat. A Smart Logistics System alkalmazásaival olyan szolgáltatások sorát kínáljuk, amelyek intelligens és egyszerű munkavégzést biztosítanak a vállalatoknak. A TIMOCOM fuvarpiaci barométere szerint például 2019 harmadik negyedévében megnövekedett a kereslet az egyesült királysági raktárok iránt. Ez azt jelzi számunkra, hogy az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező vállalatok jelenleg igyekeznek felkészülni az elkövetkező néhány hónapra.

Minősítik partnereiket, ez pontosan mit takar? Milyen kritériumokat támasztanak szerződött partnereik felé?

A TIMOCOM 1997-ben kezdte meg működését, és azóta saját normákat alakított ki. A vállalatok a weboldalunkon keresztül jelentkezhetnek a rendszerbe, mi pedig egyedi ellenőrzésnek vetjük alá őket. A minősített logisztikai partnerek bekerülnek a hálózatunkba, és a Smart Logistics Systemben megtalálhatják megfelelő, szintén ellenőrzött üzleti partnereiket. A Smart Logistics System minősége nemcsak a műszaki teljesítményünktől függ, a résztvevők minősítése ugyancsak meghatározza a teljes hálózat minőségét.

Természetesen ez sem jelenthet 100 %-os garanciát, mivel egy vállalkozás életében folyamatosan történhetnek előre nem látható események, melyek fizetési problémát eredményeznek. Tevékenységeik között szerepel az, inkasszó szolgáltatás”. Melynek tudomásom szerint több fázisa van kezdve a felszólítástól egészen a börzéről történő teljes kitiltásig. Mondana erről a szolgáltatásról pár szót?

Szeretnénk, ha a Smart Logistics System egyszerűbbé és hatékonyabbá tenné ügyfeleink üzletmenetét. Az a célunk, hogy minden résztvevő számára legyen minősített üzleti partner a hálózatunkban. Megfordítva a dolgot, számos vállalat számára kiváló referenciát jelent az ellenőrzött felhasználókból álló hálózati tagság.

Ha ennek ellenére fizetési nehézségek merülnek fel, semleges szervként működő inkasszó szolgáltatásunk megvizsgálhatja, mi ennek az oka. Ehhez pl. feltételezzük a teljes körű fuvardokumentáció meglétét. Gyakran tapasztalunk kommunikációs nehézségeket. Természetesen egy nemzetközi ágazatban előfordulhatnak nyelvi korlátok is. A szállítási szerződéssel kapcsolatban gyakran felmerülő kétségeket anyanyelvi munkatársainkból álló csapatunk segíthet tisztázni. A két féllel külön-külön és több körben folytatott beszélgetésekkel túlnyomórészt elérjük a tartozás kifizetését.

Ha nem lehetséges a közvetlen kifizetés, részletfizetésről vagy haladékról szóló megállapodást is köthetnek a szereplők. Ha nem közelednek az álláspontok, további intézkedések, pl. részleges vagy átmeneti felfüggesztés is szóba kerülhet. A rendszerből történő kizárásra csak végső esetben kerülhet sor, mivel eddig eredményesnek bizonyult a hitelező és az adós közötti közös megoldás kialakítása.

Az elmúlt évekre visszatekintve milyen tendencia figyelhető meg a ,,nemfizetések” terén?

Tapasztalataink szerint elég stabil az arányuk az elmúlt évekhez képest. A szélsőséges helyzetek, mint pl. a 2009-es világválság természetesen itt is kifejtik a hatásukat. Valójában azonban elmondhatjuk, hogy ez a trend egyébként független egy ország ágazaton belüli gazdasági mutatóitól. A TIMOCOM nemzetközi inkasszó csapata ügyfeleink rendelkezésére áll, és azoknak, akik e szolgáltatásunkat igénybe vették, már számos esetet sikerült gyorsan és kedvező eredménnyel megoldanunk anélkül, hogy ügyvédhez vagy bírósághoz kellett volna fordulni.

Mennyire hatékonyak a fent említett szolgáltatások? (esetleg %-os arányban).

Inkasszó szolgáltatásunk évek óta áll ügyfeleink rendelkezésére, jelenleg magas, 87%-os sikeraránnyal. A költségek átláthatósága érdekében a TIMOCOM weboldalán díjkalkulátort helyeztünk el. A 20 eurós alapdíjon felül a további költségek az ügyfél követelésének mértékétől függenek. Ezek a további díjak azonban sokkal alacsonyabbak más jogi szolgáltatók költségeinél, és csak az inkasszó csapat eredményes munkája esetén kell ezeket kifizetni.

A munkavállalók által beszélt nyelvek száma:

Számunkra fontos, hogy a TIMOCOM mind a 25 nyelvén anyanyelvi szinten beszélő munkavállalókat alkalmazzunk, akik az adott ország nyelvén tudnak segíteni az ügyfeleknek problémák és kérdések esetén.

Milyen terveik vannak a jövőre nézve?

A TIMOCOM tovább növekszik. Szeretnénk még több ügyfelet összekapcsolni digitális Smart Logistics Systemünkben. Célunk, hogy 2020 végére 50 000, 2030-ra pedig már több mint 100 000 ügyfelet kapcsoljunk össze egymással hálózatunkban.  Lehetővé tesszük ügyfeleink számára, hogy tevékenységüket hatékonyabban és gazdaságosabban végezhessék szolgáltatásainknak – pl. a nemzetközi inkasszó szolgáltatásnak – köszönhetően.