Gyorsabban tölthető és könnyebb e-teherautók jönnek

Először az angol piacra kezd el termelni a Ricardo, amelynek elektromos teherautói annyira meggyőző koncepcióval rendelkeznek, hogy a kutatás-fejlesztésükre két nagy kormányzati támogatást is sikerült elnyerni. A The Engineer írása szerint minden eddiginél könnyebb akkumulátorcsomagot és magasfeszültségű töltési lehetőséget dolgoznak ki hozzájuk.

A százéves shorehami cég a Bath Egyetemmel közösen kezdhet el dolgozni a projekteken. Az egyikkel az Innovate UK kormányhivatal Faraday Battery Challenge elnevezésű pályázatán szerepel, vállalva, hogy teljesítményfokozás mellett képes csökkenti az akkumulátorcsomagok tömegét. A technológia kidolgozásával járművenként akár ezer fontos (kb. 423 ezer forintos) megtakarítást is el lehet érni, kecsegtet a gyártó, hozzátéve: a fejlesztés és a kedvező ár nagy lendületet adhat a brit áruszállítás villamosításának.

A második, a Közlekedési Minisztérium által is támogatott terv a jövő nagyfeszültségű teherautóinak megteremtése. A Ricardo mérnökei és az egyetem kutatói 1400 Volttal szeretnék tölteni a járműveket, amelyek mai társaiknál sokkal gyorsabban és hatékonyabban lennének menetkészek. Ehhez moduláris akkucsomag, fejlett teljesítményelektronika és nagyfeszültségű használatot is bíró meghajtóegység kell – nem beszélve egy asztali alkalmazás kifejlesztéséről. A szoftver ahhoz kell majd, hogy a technológiában rejlő lehetőségek optimalizálásával minél jobban leszorítsák az üzemeltetés költségeit.

- Hirdetés -

Nagy-Britannia közútjain jelenleg kb. félmillió teherautó közlekedik. Mivel mindössze 0,2 százalékuk rendelkezik tiszta meghajtással, a szigetország szén-dioxid-kibocsátásának 35 százalékáért felelnek, miközben az összes jármű között csak 13,1 százalékos az arányuk. Az angolok azt tervezik, hogy legkésőbb 2040-ben betiltják minden új, nem zéró emissziós nehéz tehergépjármű értékesítését.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

https://www.okosipar.hu/wp-admin/post.php?post=7773&action=edit#