- Hirdetés -

- Hirdetés -

„Ha a munka megváltozik, vele változunk mi is”

A digitalizáció, illetve az automatizálás gyökeresen megváltoztatta a munka fogalmát. Új feladatkörök jöttek létre, más irányú kereslet indult meg. Kérdés, hogy a munkaerő-közvetítők mennyire tudták tartani a lépést a munka világának evolúciójával. Vitos Albert, a HSA Group munkaerő-közvetítési üzletágvezetője fejtette ki gondolatait, és mutatta be, hogy a munkaerő-közvetítőknek, fejvadászoknak milyen tévhitekkel kell szembenézniük.

„Az ipar 4.0 fogalma egyre ismertebbé válik, ami túlmutat az ipari szegmensen” – taglalja Vitos Albert a munka fogalmának változását. „A szolgáltatásokra is nagymértékben kihat. A technológia változása és a digitalizáció hatást gyakorol a munkaerő-piacra. A munkaerő-kereslet ezzel párhuzamosan átalakulóban van. Ez alatt azt értem, hogy különböző képességek – másfajta tulajdonságok – kerülnek előtérbe az eddigiekhez képest. Olyan tudás iránt alakulhat ki kereslet a jövőben, amelyet teljesen még senki sem ismer. Gondolok itt olyan digitális kompetenciákra, akár munkakörökre, amelyek még egyáltalán nem is ismerünk. Tíz-húsz éve másképp gondolkoztunk a munka fogalmáról, mint jelenleg.  A munka fogalma átalakulóban van, amihez nekünk is igazodnunk kell. Az értékteremtési folyamat az irodai és a fizikai munkavégzés területén egyaránt zajlik. Ami nem változott, hogy a megfelelő szakember megtalálása kihívást jelent a vállalkozások számára.”

A munkaerő-közvetítés mint szolgáltatás sokrétű folyamat, amelyet tapasztalt szakemberek végeznek. Adódik a kérdés, hogy egy speciális feladatok ellátásához keresett munkatárs megtalálására mennyi idő, energia és anyagi forrás szükséges, ha házon belül végzi a vállalkozás. Az összegzésben szerepelnek az erre fordított munkaórák, hirdetési költségek, aktív részvétel a toborzás folyamatában és még sorolhatnánk. A cégek saját erőforrásából végzett kiválasztását követően nincs a pótlási garancia lehetősége, így a felvett munkatárs, ha felmondd, a kiválasztási folyamatot akár a legelejéről újra kell kezdeni. A tévhittel ellentétben általában a munkaerő-közvetítő általi toborzás alacsonyabb ráfordítást igényel a vállalkozások részéről, mint ha házon belül oldanák meg a feladatot.

- Hirdetés -

A HSA Group hosszú távra tervezi az együttműködéseit a partnereivel, mert így tudja mélyrehatóan megismerni a vállalkozás céljait, kultúráját. Ha adott a lehetőség a cég, a döntéshozók, az elvárások alapos feltérképezésére, akkor könnyedén megtalálhatják azt a személyt, aki illeszkedik a struktúrába. A filozófia, amelyet a HSA képvisel, túllép azon, hogy a jelöltek csupán a végzettség, a nyelvi kívánalmak és a bérigények szempontjából feleljenek meg, ennél többről van szó esetükben.

„Képzett munkaerőt, minél gyorsabban!” – ez az elvárás a vállalkozások részéről, amikor keresik az új munkatársukat. A HSA Group szolgáltatása a megfelelő munkaerő kiválasztására és toborzására fókuszál, így a teljes munkaidejüket ennek szentelik. Sokkal rövidebb idő alatt tudnak olyan jelöltekkel kapcsolatba lépni – hiszen folyamatosan monitorozzák a munkaerőpiacot –, akik a cégek számára nem elérhetőek, vagy nincsenek jelen a meglévő a csatornákon. Inaktív jelölteket is könnyen meg tudnak szólítani. Nemcsak azok kerülnek be a jelöltek közé, akik pályáznak a hirdetésre, hanem olyan szakemberek is, akik esetleg nem keresnek állást, ám felkeltheti az érdeklődésüket a szóban forgó pozíció. A HSA Group az erre való nyitottságot is feltérképezi.

A cikk eredetileg a NEW technology 2. számában jelent meg.

Akár ez is tetszhet