- Hirdetés -

Három lépésben az okosotthonpiac élére

Ennek a szegmensnek az értéke közel százmilliárd dollárra duzzad a következő években, és bivalyerősek a vetélytársak. Nem árt tehát átgondolni, hogyan vehetjük fel a versenyt, ha akarunk egy szeletet a tortából.

Az okosotthonokba szánt eszközök piaca legkevesebb 97,61 milliárd dollárt fog érni 2025-ben, jósolja a gyártástechnológiai megoldásokat értékesítő Jabil ügyvezető-tulajdonosa. Brent Tompkins a cége saját kutatásaira hivatkozva vázolta fel, hogy milyen stratégiai lépésekkel lehet áttörést elérni az okoseszközök, a biztonsági és hozzáférési technológiák, valamint az energiahatékonyság háromszögében mozgó gyártók mezőnyében.

  1. Az okoseszközök valódi értéke

A cégek számára az jelenti az egyik legnagyobb kihívást, hogy tényleg célszerű eszközöket tervezzenek, hiszen az okosotthonba szánt termékeknek nem elég csak „kapcsolódniuk”. A döntéshozók 89 százaléka látta be, hogy az ügyfelek nem minél több egymáshoz és internetre csatlakozó kütyüt akarnak, hanem olyan építőelemeket, amelyek kikövezik az utat egy hatékonyabb, stresszmentesebb életmód felé. Ez a következtetés kulcsfontosságú ahhoz, hogy valóban profitábilis termékek rajzolódjanak ki a tervezőasztalon, és felelős döntések szülessenek a tárgyalóteremben, hiszen az egész üzleti modell sikere áll vagy bukik a végfelhasználó elégedettségén.

  1. A vásárlóhoz vezető út fejlesztése

Mind a mai napig esszenciális probléma, hogy nincsenek megfelelő értékesítési és telepítési megoldások, amelyek a gyártótól a vevőig érnek, közbeékelődő szervezetek nélkül. A piacra vezető út eleve sérült, hiszen a gyártóknak csomagküldő cégekre van szükségük ahhoz, hogy a termékük eljusson a vásárlóhoz. Az okosotthonokba szánt eszközök ugyanakkor speciális telepítést igényelnek, amit aligha lesz hajlandó vagy képes elvégezni egy címről címre száguldó futár. Az installálást vagy a felhasználó végzi el – leginkább rosszul, vagy egy helyi szakember – aki kiszállási és munkadíjjal növeli a termék árát. Ez a jelenség még orvoslásra vár, leginkább azért, mert az új eszközök új készségeket igényelnek. A megoldást saját szakértők vagy a kiszállításra és telepítésre szerződött partnercégek jelenthetik.

  1. A hozzáértés fontossága

Sok olyan gyártó próbál bekerülni az okoseszközök piacára, akik eddig főleg analóg termékeikről voltak ismertek. Nekik meg kell vizsgálniuk, hogy tényleg értik-e azt a terméket, aminek a gyártásába belefognak. Bár ezek a termékek komoly haszonnal kecsegtetnek, csak kellő óvatossággal szabad belevágni a gyártásukba. A Jabil felmérése szerint a felhasználók mindössze 15 százaléka vásárol okoseszközt azért, mert valami újat szeretne kipróbálni. Mindenki más (lásd az első pontot) a személyes kényelmet és produktivitást tartja szem előtt, vagyis nem tolerálnak ügyetlenül kialakított interfészeket és béta verziókat.

Tanulság: Csak semmi kapkodás! Nem szabad rögtön vadonatúj termékek gyártását erőltetni, vagy tevékenységünktől távol eső cégek felvásárlásába kezdeni, csupán azért, mert az IoT most éppen trendi. Kis lépésekben érdemes elindulni, például úgy, hogy okos funkciókkal ruházzuk fel a már meglévő termékünket, aminek a gyártásában már jók és magabiztosak vagyunk. Ezt a Jabil felmérése szerint a cégvezetők 39 százaléka világosan látja, viszont a többieknek nem ártana lassítani, hiszen az IoT-piac éléig maratoni táv van hátra – amit nem lehet bírni a százméteres síkfutás tempójában.

Gábor János, Okosipar.hu
(Forrás és fotó: Industry Today)

- Hirdetés -