- Hirdetés -

- Hirdetés -

Hogyan adhatunk el bármit az interneten

- Hirdetés -

Vajon az online értékesítés egyszerű, vagy komolyabb tudást és készségeket igényel? Ez a kérdés, illetve a hozzá kapcsolódó félelmek minden kezdő vállalkozóban fel szoktak merülni. De ahhoz, hogy megtudd, valójában mennyire egyszerű vagy épp ellenkezőleg, bonyolult az üzletelés az online térben, ki kell azt próbálni. És addig is, nem árt, ha felvértezzük magunkat minden szükséges információval.

Mivel indíts online vállalkozóként?

Az egyik legfontosabb kérdés minden vállalkozásnál az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kínáljon, hogy az megfelelő bevételt termeljen. Olyan piaci rést kell választani, amelyben nincs erős verseny, ugyanakkor kellően vonzó a potenciális vásárlók számára. Az is fontos, hogy a saját tudásodra, tapasztalatodra és természetesen érdeklődésedre koncentrálj. Bármilyen elcsépeltnek is hangzik, az online értékesítés választott irányának érdekesnek kell lennie a vállalkozó számára is. Ha ez egy olyan termék vagy szolgáltatás, amely nemcsak érdekel, hanem sok tudással és tapasztalattal is rendelkezel ezen a területen, akkor ne kételkedj a választásban. Például egy autótulajdonos dönthet úgy, hogy autóalkatrészeket értékesít, mivel ismeri az autókat, és közel áll hozzá ez a szakterület. Amikor egy nő egy online kozmetikai webshopot nyit, a választása szintén nem okozhat meglepetést. De persze lehetnek más példák is, amikor egy vállalkozó olyan rést választ, amivel korábban nem dolgozott. Ebben az esetben az érzésein és az önbizalmán lesz a hangsúly.

A következő szakaszban, miután kiválasztottad a piaci rést, tesztelned kell a terméket. Ellenkező esetben a befektetett pénz és idő kárba vész. A tesztelés segít megérteni, hogy mennyire keresett a választott irány. Ehhez például indíthatsz hirdetéseket, majd kielemzed a hirdetési kampány eredményeit.

Milyen stratégiát válasszunk?

Mielőtt belekezdenél az online értékesítésbe, át kell gondolnod a stratégiát. Ez különböző tényezőktől függhet majd. Ha bármilyen terméket szeretnél eladni, akkor egy jól átgondolt nyitóoldal létrehozása remek ötlet lehet. Ugyanakkor a kontextuális, teaser és banner hirdetések közvetlenül a nyitóoldaladra vezetnek majd.

De ha szolgáltatásokat kell hirdetned, akkor az e-mailes marketing és a közösségi oldalakon való promóció lehet a megfelelő stratégia.

Hogyan értékesítsük a szolgáltatásokat jól

Önmagában még nem elég, hogy ismerd az online hirdetések működését ahhoz, hogy szolgáltatásaidat az interneten értékesítsd. Fontos a megfelelően felépített értékesítési lánc, pontosabban egy jól átgondolt internetes marketing. Nézzük meg ezt egy gyakorló pszichoterapeuta példáján keresztül. Az esetében több stratégia is kínálkozik a szolgáltatások egyidejű értékesítésére. Ez lehet egy látványos nyitóoldal létrehozása. Az interneten az online vállalkozók gyakran folytatnak élő párbeszédet a potenciális ügyfelekkel. Így építenek fel egy ügyes stratégiát az ügyfélszerzéshez. Az elején általában valamilyen tematikus és ingyenes terméket kínálnak. Ez lehet egy rövid online lecke vagy egy e-könyv. Az ilyen ajándéknak bizonyos értékkel kell rendelkeznie, és vonzónak kell lennie a potenciális vásárló számára. Miután az ügyfél kapott valamit ingyen, ami érdekes számára, egy lépéssel közelebb kerül a vállalkozóhoz. Az ajándék után ingyenesen még fel lehet ajánlani különböző tematikus anyagokat, és amikor a vállalkozó úgy érzi, hogy a potenciális ügyfél megérett a vásárlásra, akkor óvatosan feldobjuk neki a fontosabb termékek megvásárlását. Itt fontos beszélni az ajánlat előnyeiről, hogy mi mindent kaphat a vevő a pénzéért.

Az online hirdetések jellemzői

Ahhoz, hogy hírt adj a termékeidről vagy szolgáltatásaidról, reklámra van szükséged. Ennek pedig megvannak a maga jellegzetességei az internetes közegben. A legnépszerűbb módszerek között vannak:

1. Kontextuális reklámok. Ez jó lehet mindenkinek, aki hajlandó pénzbefektetésre, és eredményeket szeretne látni a pénzéért cserében. Rengeteg tanfolyam van a kontextuális reklámokról, vagy fordulhatsz az ügyben szakértőkhöz. A kontextuális hirdetések segítségével célzottan juttathatsz el hirdetéseket a potenciális vásárlók/fogyasztók számára. Egy megfelelően beállított reklámkampány segít hatékonyan eladni lényegében bármit.

2. Banner reklám. Egy másik típusú reklám, amely szintén jól működik. Lehet grafikus és szöveges tartalom is. Az ilyen típusú reklámozás fő célja a potenciális vásárlók minél gyorsabb megnyerése. A tematikus oldalakon különböző méretű bannerek kerülnek elhelyezésre, ami növeli az értékesítési esélyeket.

3. Teaser reklám. Az ilyen hirdetéseket „ordibálásnak” is nevezhetjük. Lehetetlen nem felfigyelni rá. A csillogó-villogó, élénk fotó és a figyelemfelkeltő szöveg arra késztet, hogy kattints, hogy még több információt tudj meg erről. Így növekszik az esélye annak, hogy több vásárlót szerezz vele.

4. Ezen kívül a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések is jól működnek. A kontextuálishoz hasonlóan ezt is jól kell tudni beállítani, figyelembe véve a potenciális ügyfél kívánságait. Az Instagramon, a Facebookon és más népszerű közösségi hálózatokon való hirdetés segít elérni a megfelelő közönséget, és végül elindítani vállalkozásodat.

Léteznek ingyenes lehetőségek is a termékeid vagy szolgáltatásaid hirdetésére. A nagyszámú előfizetővel rendelkező webhelyek, közösségi oldalak tulajdonosai például hirdethetnek valamit más oldalakon csere alapon. Azaz, ha hirdetéseket helyezel el más webhelyeken, akkor hirdetéseket kell elhelyezned cserében a saját oldaladon is. Az ilyen kölcsönös segítségnyújtásnak köszönhetően pénzt takaríthatsz meg a reklámokon.

Ezenkívül megpróbálhatsz rejtett hirdetéseket készíteni, és elhelyezni azokat a közösségi hálózatok, blogok különböző oldalain. Ebben az esetben előfeltétel az oldal nagyszámú előfizetője vagy látogatója. Ellenkező esetben az ilyen reklámozás hatástalan lesz, vagy egyáltalán nem működik.

Hogyan tanulj marketinget az interneten

Vajon érdemes kidolgozni egy online értékesítési rendszert önállóan, vagy bízz rá mindent az elejétől a végéig egy tapasztalt szakemberre? Természetesen a második opció sokkal egyszerűbb, mert nem igényel időt és további erőfeszítéseket. Elég hozzá olyan szakembereket találnod, akik segítenek a hatékony értékesítésben. Ugyanakkor az online marketing oktatás rengeteg pénzt takarít meg. Ha egyszer megszerzed ezt az értékes tudást, onnantól kezdve rendszeresen tudod majd alkalmazni a gyakorlatban.

A most kezdő és már tapasztalt vállalkozók számára speciális marketing tanfolyamok állnak rendelkezésre. Emellett mindenki sok hasznos információt találhat az interneten vagy az erről szóló gazdag szakirodalomban.

Miért „működik” az internetes marketing?

Egy jól átgondolt online hirdetési és értékesítési terv egy termék vagy szolgáltatás bemutatásának különféle módjait tartalmazza. Az online marketingben gyakran használnak hírlevelek útján történő kapcsolattartást a potenciális ügyfelekkel és fogyasztókkal. Ehhez az első lépés a megfelelő közönség megtalálása. Erre gyakran az úgy nevezett „értékesítési tölcsér” koncepciót használnak – az értékesítési folyamatot vizualizálva egy széles tölcsért képzeljünk el, amelyen lefelé haladva egyre csökken a potenciális vásárlók száma, de aki a végére ér, tényleges vásárlónkká válik. A koncepció része, hogy a vásárlás különböző lépéseinél (a tölcsér egyre szűkülő köreiben) más és más tartalomra – és ezzel együtt más taktikára – van szükség a potenciális vásárlók számára. A gyakorlatban ez például úgy fog kinézni, hogy indítunk egy nyitóoldalt ingyenes tartalommal. Ez lehet bármi – cikkeken át egy komplett elektronikus könyvig. Fontos, hogy a tartalom tematikus legyen, így megtalálhatjuk azt a vevőt, akit a mi termékeink érdekelhetik.

Miután összegyűjtöttük egy előfizetői bázist, a jövőben tudunk majd vele dolgozni. A potenciális vásárlók innentől rendszeresen kaphatnak e-maileket hasznos tartalommal és promóciós anyagokkal egyaránt.

Az internetes marketingben fontos megtanulni, hogyan ne legyünk túl erőszakosok, de egyben el is tudjunk adni. Tudni kell, mikor és hogyan mutasd be a legnagyobb sikerrel magadat és a szolgáltatásaidat.

Természetesen az internetes marketinghez több idő kell, de az eredmény minden várakozást felülmúlhat. Az internetes marketing tréning szép kilátásokat kínál, ráadásul az élet különböző területén felhasználható lesz. Maga a tréning nem igényel sok szabadidőt, mert kényelmesen meg lehet választani a legjobban működő ütemezést.

Az online értékesítés jövedelmező

Az internetes értékesítésnek számos előnye van. Ezek közé tartozik az a képesség, hogy a világ bármely pontjáról, bármikor dolgozhass. Ezenkívül a kontextuális hirdetések elindításával figyelemmel kísérheted az egész folyamatot, és ha szükséges, korrigálhatsz.

Az online értékesítés sok lehetőséget nyit meg a kezdő online vállalkozók számára. Itt az offline üzlettel szemben lehetőség nyílik a lehető legtöbb potenciális ügyfél megtalálására.

l-a-b-a.hu

Szponzorált cikk

Akár ez is tetszhet