- Hirdetés -

- Hirdetés -

Két új önvezető teherszállító drónt mutatott be az MGI

A Forma-1 korábbi műszaki igazgatójának cége, az MGI Engineering egy speciális technológiai demonstrációs program, az eVTOL Insights London konferencia keretében mutatta be a teherszállító UAV-kat – írja a The Engineer. Mike Gascoyne közölte: a vállalat a Forma-1 fejlesztési filozófiáját és gondolkodásmódját alkalmazza a teherszállító eVTOL UAV-k gyártásában. Megközelítésük kulcsfontosságú elemei a könnyű kompozitszerkezetek és a hatékony, gyors ütemű iteratív tervezési folyamatok, amelyekkel az MGI hatékony választ ad a teherszállító eVTOL-iparág kihívásaira.

Az MGI az elmúlt egy évben olyan cargo eVTOL-technológiákat fejlesztett, amelyek szélesebb iparág számára is képesek szolgáltatásokat nyújtani. Ez a munka a teherszállítási alkalmazásokhoz illeszkedő Mosquito autonóm technológia bemutatójában csúcsosodott ki. Ennek megoldásai jól konfigurálhatók, így a gyártó is mindjárt két változattal állt a nyilvánosság elé.

Az első egy billenőrotoros konfiguráció: mindkét sarkán két rotor található, amelyek 45-45 fokban képesek előre-hátra dőlni. A második már nyolc rotorral rendelkezik, amelyek közvetlen meghajtású motorokkal vannak ellátva, négy különböző szárnyon. Mind a négy szárny az MGI saját fejlesztésű billenési mechanizmusát használja a dőlésszög és a gördülés szabályozására. Ez a változat képes függőlegesen felszállni és teljesen átállni szárnyas repülésre, a hosszú távú szállításokhoz.

- Hirdetés -

Ez a moduláris megközelítés, amelyben a szárnyak és a rotorok a küldetés profiljának megfelelően konfigurálhatók, lehetővé teszi a közös akkumulátor-modulokat használó, skálázható platformok létrehozását, amelyek költséghatékony megoldásokat biztosítanak a teherszállításhoz. A járműplatform-koncepciót úgy tervezték, hogy hatékonyan méretezhető legyen akár 500 kilogramm hasznos teher szállítására is.

A platformmegosztási lehetőségeket Gascoyne McLarennél, Tyrrellnél, Saubernél, Renault-nál, Toyotánál és végül az általa létrehozott Lotusnál szerzett autóipari tapasztalatai inspirálták. A cégvezető szerénytelenül kijelentette, hogy a Forma-1-ben elsajátított szakértelem kombinálása a fenntartható elektromos légi járművek fejlesztésével a közlekedési ipar jövőjébe mutatnak, és olyan hibrid kompozitjárműveket eredményeznek, amelyek egyszerre hatékonyak és elősegítik több ágazat szén-dioxid-mentesítését.

 „Nagyon örülünk, hogy egy teljesen működőképes demonstrációs járművel rendelkezünk, amely az összes eddigi tesztünkön megfelelt, beleértve a függőleges repülésről a vízszintesre való átállást is” – lelkendezett Gascoyne.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet