Kitömik pénzzel a befektetők az autonóm teherautó-gyártót

A német Fernride startup a legutóbbi körben 31 millió dolláros (több mint 11 milliárd forintos) befektetői finanszírozást jelentett. A gyűjtött pénz mennyiségéhez mérhető az ambíció is, amivel azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a világ vezető ember-gép együttműködési technológiáját szeretné megalkotni a sofőrhiány enyhítésére.

Az automatizált és fenntartható logisztikára való átállás folyamatának felgyorsítása nehezen képzelhető el elektromos, önvezető teherautó-üzemeltetés nélkül. A vállalat ezt felismerve a kezdetektől fogva sofőr nélküli technológiában gondolkodik. Ez az egyedülálló megközelítés eddig olyan partnereket győzött meg az ügy mellett, mint a Volkswagen, a DB Schenker, a BSH és a HHLA. A Fernride ezeknek a gyártóknak a telephelyein már helyezett is üzembe autonóm e-teherautókat.

Az önvezető teherautó létkérdéssé válik

- Hirdetés -

A sofőrhiány már ma is óriási méreteket ölt, de a számok még tovább fognak növekedni. Az előrejelzések szerint napjainkban 400 ezer teherautó-vezetői állás betöltetlen Európában, de 2026-ra ennek ötszöröse, kétmillió fős sofőrhiány várható.

Annak ellenére, hogy az autonóm vezetés nyilvánvaló megoldást jelentene ezekre a kihívásokra, az autonómia bevezetésére tett számos kísérlet kudarcot vallott. A jelenlegi ajánlatok egyike sem nyújt azonnali, koherens és gazdaságilag ésszerű megoldást – fejtegeti a cég közleménye, hozzátéve: a Fernride akár ma is megoldja az iparági kihívásokat, és már az első naptól kezdve garantálja a vezető nélküli üzemeltetés előnyeit, illetve megbízható szolgáltatásait.

A vállalat olyan végponttól végpontig tartó megoldást fejlesztett ki, ami megszakítások és leállások nélkül, zökkenőmentesen integrálható az ipari folyamatokba. A vállalat évtizedes kutatómunkát ötvöz az autonóm jármű- és autóiparban szerzett szakértelemmel. Ezt nagyrészt annak köszönheti, hogy a vezető team tagjai olyan vállalatoknál szereztek tapasztalatokat, mint a BMW, a MAN, a Mobileye vagy az Argo.AI.

A vállalat célja az, hogy a következő öt évben globális vezető szerepet töltsön be az autonóm teherautózás területén. Van keresnivalójuk: szakértői becslések alapján csak a telephelyen belüli teherszállításnak 25 milliárd dolláros (közel 9 ezer milliárd forintos) piaca van Európában és Észak-Amerikában, de ez még csak a kezdet.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -

- Hirdetés -