Külső partnerrel a leghatékonyabb a hulladékcsökkentés

A Fenntarthatósági Évkönyv tanulságai szerint gyakorlatilag az üzleti élet összes szereplője prioritásként kezeli a fenntarthatóságot. Többségük egyedi és tartós megoldásokat keres hozzá, és ezek a stratégiák komoly hatással lesznek a következő öt év fenntarthatósági programjaira. A gyártók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy bővítsék eddigi gyakorlataikat, és az új megoldásokkal csak minimálisan, vagy egyáltalán ne változtassanak a termékeik minőségén. Ez nemcsak morális, hanem versenyképességi kérdés is, hiszen az ügyfelek olyan partnereket keresnek, akiken érzik a környezettudatosság iránti elkötelezettséget.

A hulladék mennyiségének visszavágása és a karbonkibocsátás csökkentése kulcsfontosságú egy vállalat fenntarthatósági tervének előkészítésében – és ebből a szempontból nincs releváns különbség gyártó, illetve forgalmazó között. Azok a pontok is zömmel közösek, amelyek a legnagyobb kihívást jelentik: ilyen a sokféle melléktermék vagy éppen a fosszilis és csomagolóanyagok kezelése. Sokan még mindig az ártalmatlanítás hagyományos gyakorlataiban hisznek – az újrahasznosítás vagy újrafelhasználás helyett. Erről nem feltétlenül ők tehetnek, hiszen lehet, hogy korszerűtlen állami vagy helyi szabályozások kötik a kezüket.

Amin viszont változtatni tudnak, az a belső feladatelosztás reformja; hajlamosak ugyanis egy kalap alá venni a környezetvédelmi és egészségvédelmi kérdéseket, amelyek gyakran egyetlen emberre vagy egy csapatra hárulnak. Ők persze a kollégák testi épségét tartják a legfontosabbnak, így önkéntelenül is háttérbe szorítják a fenntarthatósági szempontokat.

- Hirdetés -

Érdemes lenne elfogadni, hogy nem megy minden házon belül és egyszerre, sőt, a célok teljesítése érdekében jobb, ha fenntarthatósági gyakorlatokat menedzselő partner segítségét kérjük. Egy ilyen vállalkozás:

  • abban érdekelt, hogy a cégünk speciális igényeihez igazítva érjen el eredményt,
  • alkalmazni tud máshol már bevált megoldásokat,
  • kiterjedt kapcsolati hálózattal oldja meg a hulladékkezelés, újrahasznosítás, újrafelhasználás kérdéseit,
  • tartja magát a szerződésben vállalt határidőkhöz,
  • részletes riportokat készít a program hatékonyságáról,
  • és feltárja, hogy mindezt hogyan lehet költséghatékonyan kivitelezni, miközben rejtett költségeket is kiküszöböl.

Külső szakértők alkalmazása esetén persze számolnunk kell azzal, hogy kemény kérdéseket fogunk kapni. Erre azért van szükség, hogy reális képet alkothassanak a jelenlegi állapotokról, nekünk pedig jól felfogott érdekünk az őszinteség, ha hosszútávú fenntarthatóság kialakítását várjuk el. Soha ne feledjük: ezzel a jövő piacát építjük, hiszen felgyorsul a környezettudatos fejlődésünk. El kell indulnunk az úton, szem előtt tartva, hogy nem valósulhat meg egyik napról a másikra, viszont tisztább, hatékonyabb és végeredményben olcsóbb termelést valósít majd meg.

Gábor János, Okosipar.hu
Forrás: Industry Today

- Hirdetés -

https://www.okosipar.hu/wp-admin/post.php?post=7773&action=edit#