- Hirdetés -

- Hirdetés -

Legyen a márkád biztonságban, online is!

A legtöbb hirdető számára egyáltalán nem lényegtelen, hogy milyen online portálokon jelenítik meg márkájukat, hiszen ezzel szerencsétlen tartalomtársítást is elérhetnek. A DOT Creative elemzést készített arról – a Syntax magyar fejlesztésű brand safety rendszeréből nyert adatok alapján -, mely oldalak biztonságosak, illetve kevésbé azok.

A Syntax első hazai fejlesztésű brand safety eszköz, ami a hirdetők döntését kívánja megkönnyíteni, hogy mely hírportálok biztonságosak márkájuknak. Az elemzéseket a webes tartalmak proaktív vizsgálatával érik el. A piac minden szereplőjének elérhető, 19 nyelvet és nyelvjárást kezel, és 100 százalékos átláthatóságot biztosít.

„A brand safety kategóriákat a nemzetközi normáknak megfelelően alakítottuk ki, ugyanakkor az egyes kategóriák kockázatossága nem minden márkára egyértelmű és azonos mértékű. Az objektív adatok elemzése remélhetőleg ösztönzi mind a hirdetőket, mind a tartalomszolgáltatókat, hogy komolyabban foglalkozzanak a márkabiztonság kérdéskörével. A jelenlegi bevett gyakorlat sajnos ehelyett az, hogy ki se mondjuk a „kockázat” szót hiszen akkor az már értéktelen inventory-t és negatív márkaértékű megjelenéseket jelent, ami egyszerűen nem igaz. A téma szőnyeg alá söprésével viszont a márkák csak elveszítik a kontrollt hirdetések kiszolgálása felette.” – nyilatkozta Kassitzky Attila a DOT Creative ügyvezetője.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Tizenkét márkabiztonsági kategória jelenlétét vizsgálták a lentebb ismertetett oldalakon: Baleset és Haláleset; Bűncselekmény; Gyűlöletbeszéd; Illegális és Erősen szabályozott termékek; Káromkodás; Katasztrófák és Járványok; Konfliktusok és Háborúk; Ezotéria és Okkultizmus; Pornográfia; Szexuális és Fizikai Erőszak; Terrorizmus; Vallás.

Tíz híroldalt vizsgáltak, amelyek a 168ora.hu, 24.hu, 444.hu, 888.hu, hvg.hu, index.hu, magyarnemzet.hu, nepszava.hu, origo.hu és a pestisracok.hu. Ezeken összesen 26 459 tartalmat elemzett ki a Syntax rendszere az augusztusi hónapban – ami nem mellesleg átlagosan 2 percenkénti új cikket jelent. A legtöbb hírt, azaz konkrétan 8570-es az origo.hu szállította, míg a legkevesebbet a nepszava.hu, ahol csupán 575 jelent meg. Az elemzésben kitérnek arra is, hogy bár számszerűsíthetők az adatok, a weboldalak szerkesztési és strukturális különbségei miatt nem lehetséges minden komponens összehasonlítása.

A nagy szakadék ezzel párhuzamosan figyelhető meg a kockázatos tartalmak mennyiségében is. Egyértelműen a legnagyobb számú kockázatos tartalom a legtöbb hírt publikáló oldalakon jelenik meg, ám arányait tekintve kevesebb részét teszi ki a kockázatos tartalom az összes tartalomhoz képest. Az alacsonyabb számú tartalmat publikáló oldalak ezzel ellentétes tendenciát mutatnak, ugyanis ezeken magasabb arányban találhatók meg a kockázatos tartalmak. Ebbe a csoportba tartozik a 444.hu, nepszava.hu és a 888.hu.

A koronavírus-helyzet nagyban befolyásolta a kockázatos tartalmak mennyiségét, ugyanis a közzétett cikkek közel kétharmadát ez a két kategória alkotta: Katasztrófák és Járványok (39 százalék) és a Balesetek és Halálesetek (22 százalék). A politikai és gazdasági tartalmakat is áthatják a COVID-19 vírussal kapcsolatos hírek, hiszen nagyjából minden szegmensre hatást gyakorol a járvány.

Az elemzésben arról is olvashatunk, hogy az egyes weboldalakon eltérés figyelhető meg egyes tematikák közlésében, ugyanis nem azonos arányban közölnek a portálok híreket ugyanabban a témában.

 „A célunk az volt, hogy stimuláljuk a párbeszédet a brand safety körül. Ez az első visszajelzések alapján mondhatnám, hogy akár túl sikeres is lett. Nem hiszem, hogy bárki csodálkozna azon, hogy az egyes szereplők a megjelenő adatokat üzleti vagy poltikai érdekek mentén próbálják a maguknak megfelelő módon értelmezni, ez egy velejárója a piacnak, amivel együtt kell élnünk. Ami viszont kifejezetten fontos, hogy végre vannak konkrét számok, adatok, amiről beszélni és vitatkozni lehet és nem csak egy absztrakt képződményként kezeljük a márkabiztonságot.” – folytatta Kassitzky Attila.

A jövőben további feltáró anyagokat ígér a cég, brand safety és más területeken is, így várhatóan nem fog egyhamar eltűnni a piaci közbeszédből a téma.

Németh Botond/NEW technology

Akár ez is tetszhet