- Hirdetés -

- Hirdetés -

LiDAR szenzorral újra feltalálták az automata parkolóházat

- Hirdetés -

A jövő parkolóházai a jelen parkolóházai – vagyis nem szükséges hozzájuk teljesen új infrastruktúra, mégis sokkal több autó fog elférni bennük, mint most, amikor emberek helyezik el a saját autóikat. A Stanley Robotics és a Velodyne Lidar együttműködésének hála nem kell többé azért káromkodni, mert valaki például két helyet foglal el, vagy nem tud kiállni a helyéről. Íme, Stan, a szenzoros parkolórobot, ami a lehető leghatékonyabban tölti fel a szabad helyeket, és maga hozza-viszi a várakozó járműveket.

A The Robot Report szerint olyan automata parkolóházakat hozna létre a Stanley Robotics, amikben teljesen elektromos üzemű, Velodyne szenzorokkal (Puck és Velarray M1600) szerelt Stan robotok biztosítják a helykihasználást. A LiDAR érzékelők 3D lokalizációs adatokkal, valós idejű térképezéssel, járműosztályozással és nyomon követéssel ruházzák fel a Stan egységeket, így azok a jelenlegi infrastruktúrát is sokkal hatékonyabban képesek kihasználni, mint az emberek.

 „A nagy teljesítményű érzékelők kulcsfontosságúak ahhoz, hogy az autonóm mobil robotjaink megbízhatóan navigáljanak és manőverezzenek a szűk parkolósávokban” – magyarázta Mathieu Lips, a Stanley Robotics vezérigazgatója. „A Velodyne szenzorai a Stanley Robotics innovatív megoldásaihoz szükséges teljesítményt nyújtják, így kiszolgálják az egyedi, magas szintű követelményeinket.”

A Velodyne érzékelőkkel felszerelt Stan robotok már dolgoznak egyes repülőtereken és kész járműlogisztikai létesítményekben, Európában és Japánban. A vállalat 2023-ban tovább terjeszkedne, például Észak-Amerika felé, ahol szintén kritikus fontosságú lehet a végletekig kimerített infrastruktúra hatékonyabb kihasználása.

A Stanley Robotics új parkolószolgáltatásával minden eddiginél egyszerűbb dolgunk lenne: a szabad helyek hosszas keresgélése helyett csak ott hagyjuk a lezárt autónkat a felvételi zónában, ahonnan a Stan robotok szállítják tovább a rendelkezésre álló üres helyek valamelyikére. Amikor távozni szeretnénk, jelezzük szándékunkat a parkolóház rendszerének, ami arra utasítja a legközelebbi Stant, hogy vigye a járművet az induló zónába.

Laura Wrisley, a Velodyne Lidar nemzetközi értékesítési alelnöke közölte: új partnerük épp újradefiniálja a járműlogisztikát, ami ebben a rendszerben biztonságosabb, gyorsabb, fenntarthatóbb és kényelmesebb lesz minden ma létező megoldásnál. Hosszútávon egyébként mindez olcsóbb is, hiszen jóval kevesebb új parkolóterületet kell építeni, ha a hellyel egy jól működő robotikai rendszer és nem az ember gazdálkodik.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet