- Hirdetés -

- Hirdetés -

Most már biztosan sorozatgyártásba kerül a jövő robogója

A jóképű retró hatású jármű Svédországból indul hódító útjára, miután a gyártó STILRIDE megszerezte az induláshoz szükséges pénzt. A The Engineer tudomása szerint 3,7 millió eurót (kb. 1,5 milliárd forintot) szedett össze a legutóbbi befektetői körben, szóval folytathatja a növekedést és az innovatív technológia fejlesztését.

A cég „ipari origaminak” becézi azt a gyártástechnológiát, amivel a legeleső típus, a Sport Utility Scooter One (SUS1) készül. Ez a debütáló darab legutóbb olyan befektetőket vonzott az észak-európai startuphoz, mint a LeoVegas-alapító Gustaf Hagman vagy a Polar Structure vezérigazgatója, Tobias Emanuelsson. Persze kisebb adományozásokkal sokan mások is becsatlakoztak, például a Crowdcube gyűjtőoldalon.

A cég által korszerűnek nevezett – ugyebár titkos – gyártási folyamat során robotkarokkal hajlítják a kívánt formára a fémet: ez az ún. STILFOLD módszer, ami könnyű, de erős szerkezetet eredményez, és úgy általában is lehetővé teszi az erőforrások okosabb felhasználását és a hulladékmennyiség, ezáltal pedig a környezeti terhelés csökkentését.

- Hirdetés -

A most lezajlott finanszírozási körrel együtt már összejött annyi pénz, amennyiből egyrészt tovább javítható a technológia, másrészt tömeggyártásba küldhető, majd piacra léptethető a SUS1. A vállalat bejelentette, hogy ez 2023-ban meg is történik, sőt, jövőre indul az együttműködésük az I.S.A.A.C szintén svéd űrinnovációs startuppal, valamint a POLESTAR e-autó gyártóval. Előbbi a STILFOLD-megoldások világűrben történő alkalmazását kutatja, míg utóbbi arra használja fel a STILRIDE partnerségét, hogy továbbfejlessze az általa épített, állítólag TÉNYLEG teljesen klímasemleges autót.

A STILRIDE-nak feltett szándéka az, hogy felgyorsítsa az európai elektromobilitás felé vezető utat és forradalmasítsa az ún. „zöld acél” felhasználását, illetve az azzal történő fenntartható tervezést és gyártást. Nem is árt, ha sietnek: a vállalat 2019-es alapítása óta özönlenek, nemcsak a befektetők, hanem a megrendelők is: jelenleg több mint 135 ezer majdani SUS1 tulajdonos sorakozik a várólistán.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet