- Hirdetés -

- Hirdetés -

Mostantól a városi buszokhoz is elérhető az MAN Optiview tükörhelyettesítő rendszer

Az MAN OptiView a világ első tükörhelyettesítő rendszere távolsági autóbuszokhoz. Jelentős segítséget nyújt a járművezetőnek azzal, hogy megszünteti a holttereket és sötétben, illetve rossz időjárási körülmények között számottevően javítja a láthatóságot. Ez az innovatív műszaki megoldás mostantól az MAN Truck & Bus városi autóbuszaihoz is elérhető.

Az MAN OptiView 2018-ban az IAA haszonjármű-kiállításon ünnepelte a premierjét, mint a világ első tükörhelyettesítő rendszere távolsági autóbuszokhoz. Azóta világszerte jól bevált a mindennapos használatban. Egyre több járművezető támaszkodhat erre az innovatív műszaki megoldásra. „Az MAN OptiView rendkívül megbízható és jelentősen fokozza a közúti közlekedés biztonságát. Ezért a tükörhelyettesítő rendszer igen népszerű az ügyfeleink körében” – mondta Rudi Kuchta, az MAN Truck & Bus autóbusz-üzletágának vezetője, majd hozzátette: „a rendszer mostantól az új generációs városi buszok összes változatához elérhető, beleértve természetesen a teljesen elektromos hajtású MAN Lion’s City E modellt is, hogy még biztonságosabbá tegyük a városok utcáit, illetve eleget tegyünk az üzemeltetők igényeinek.”

Rálátás mindenre az OptiView tükörhelyettesítő rendszerrel

A tükörhelyettesítő rendszer sűrű városi forgalomban különösen jó szolgálatot tesz. „Ha autóbuszok és gyalogosok, illetve kerékpárosok találkoznak egy útkereszteződés közelében, akkor veszélyes helyzetek állhatnak elő, ugyanis a járművezető még a jól kialakított visszapillantó tükrök ellenére is nehezen veheti észre őket a jármű holttereiben. Pontosan ilyenkor kap fontos szerepet a tükörhelyettesítő rendszerünk: ez rálátást biztosít a holtterekre a buszvezetőnek, ezáltal javítja a közlekedés biztonságát, különösen bekanyarodáskor, ám sávváltáskor és manőverezéskor is” – magyarázta Heinz Kiess, az autóbusz-üzletág termékmarketing-vezetője. Hogyan működik? A digitális rendszer a jármű mindkét oldalán két kamerát használ, amelyek a belsőtérben elhelyezett két kijelzőn nagy felbontású, valós idejű képet jelenítenek meg a busz melletti és mögötti területekről. Ennek során nagyobb területet tudnak megmutatni, mint a hagyományos külső tükrök. Ezáltal a járművezető ráláthat a holtterekre. Így az OptiView jelentősen csökkenti annak a kockázatát, hogy a járművezető nem vesz észre más közlekedőket.

„Ugyanakkor folyamatosan dolgozunk a rendszer továbbfejlesztésén” – mondta Heinz Kiess, majd hozzátette: „Jelenleg a gyártók közül egyedül mi kínálunk szériafelszerelésként homloktükröt a távolsági autóbuszainkhoz. Ez még jobban megszünteti a holttereket és manőverezéskor különösen hasznos.” A NEOPLAN Cityliner és Skyliner esetében a jármű belsőterében, a jobb oldali kijelző mellett helyezik el a tükröt, míg a NEOPLAN Tourliner és MAN Lion’s Coach típusnál egy külső tükröt erősítenek az A oszlopra.

Az MAN OptiView további előnyöket is kínál: a járművezető jobban lát vele esőben, havazásban és éjszaka, mivel a kamera automatikusan a körülményekhez igazítja a képminőséget. Még a vakító hatások, például éjszaka a fényszórók vagy az alacsonyan álló nap fénye, sem rontják a láthatóságot. A kamerák ellenállnak az időjárás viszontagságainak, fűthetők és különösen tartósak.

Javuló aerodinamika az OptiView rendszernek köszönhetően

Az új megoldás a gazdaságosság terén is lenyűgöző, ugyanis az OptiView rendszerrel ellátott autóbuszok légellenállása körülbelül tíz százalékkal kisebb a hagyományos tükrökkel felszerelt járművekéhez képest. A jobb aerodinamikának köszönhetően az üzemeltetők üzemanyagot takaríthatnak meg. „Az MAN OptiView által egy olyan kifinomult rendszert kínálunk, amely jelentősen fokozza autóbuszaink biztonságát és hatékonyságát. Mindazonáltal folyamatosan dolgozunk azon, hogy még jobbá tegyük” – foglalta össze Heinz Kiess.

MAN

Akár ez is tetszhet