- Hirdetés -

- Hirdetés -

Nagyfelbontású térképekhez gyűjt valós idejű információkat a Bosch és a Volkswagen

A Volkswagen Golf 8 modellel közlekedők minden megtett kilométerrel elősegítik az automatizált vezetés áttörését, ezek a járművek ugyanis a Bosch útazonosításához szolgáltathatnak menet közben információt. Ez a felhőalapú szolgáltatás a valós forgalomban érzékelők segítségével gyűjtött adatokat használ a többrétegű, nagyfelbontású térképek elkészítéséhez és folyamatos frissítéséhez, ami alapvető fontosságú az egyre magasabb fokon automatizált vezetés számára. „Örömmel készítjük elő partnereinkkel már ma a holnap mobilitásának útját” – hangsúlyozta Dr. Mathias Pillin, a Bosch Cross-Domain Computing Solutions üzletág elnöke.

Az autók jövőbeni önálló közlekedéséhez a járművek pozíciójának nagypontosságú digitális térképeken való meghatározása szükséges. Ezt teszi lehetővé a Bosch útazonosítása, amely a radar- és video-érzékelők információit, valamint a járművek mozgási adatait használja fel, hogy az autók helymeghatározását, illetve irányítását szolgáló további szintekkel bővíthesse a jelenlegi navigációs térképeket. Ezek a kiegészítő szintek a jelenleg használt térképformátumokkal kompatibilisek. Míg egyelőre az útazonosítás kezdeti kiépítéséhez generálnak adatokat, a tervek szerint 2023-tól ez a rendszer már az első járműves szolgáltatások formájában is rendelkezésre állhat és folyamatosan újabb információkkal bővülhet. Az újabb térképszintek erősségei különösen a 2-es szintű és afeletti funkciók működésében érzékelhetők, de alacsonyabb fokozatokban, már az 1-es szinttől is kínálnak előnyöket. „Minél több jármű szolgáltat információt, annál nagyobb és megbízhatóbb lesz az automatizált, valamint asszisztensrendszerekkel támogatott vezetés adatbázisa” – mutatott rá Dr. Pillin.

A jármű környezetének „digitális ikertestvére”

- Hirdetés -

Ebben a Volkswagen Golf 8 családnak vezető szerepe van Európában, de a tervek szerint további modellek is követik majd. A rendszer működése során a járműflotta környezetérzékelői segítségével menet közben információt gyűjt a különböző objektumokról, például közlekedési táblákról, szalagkorlátokról, útpadkákról vagy épp a forgalmi sávok útburkolati jeleiről. A járművek az adatokat – azaz az egyes térképszintekhez szükséges információt – a Volkswagen felhőszolgáltatásán (VW Cloud) keresztül névtelenül küldik el a Bosch-felhőbe (Bosch Cloud), ahol ezek alapján születik meg az útazonosítás, a valós környezet egyfajta „digitális ikertestvére”.

A Bosch útazonosítás rendkívül pontos helymeghatározást tesz lehetővé a járművek számára. A pillanatnyi tartózkodási hely precíz meghatározása érdekében a jármű rendszere valós időben veti össze a környezeti érzékelők által szolgáltatott információkat a digitális ikerrel. Ez az összehasonlítás biztosítja az autók számára, hogy a nagypontosságú térképhez viszonyítva deciméter-pontossággal helyezkedhessenek el az éppen igénybe vett forgalmi sávban. A radar alkalmazása még olyan kedvezőtlen időjárási körülmények között is lehetővé teszi a megbízható lokalizációt, mint a köd, az eső és a hó, amikor a környezet kamerás érzékelése korlátozott vagy akár nem is kivitelezhető.

Természetesen viselkedő automatizált járművek

Az útazonosítás az automatizált vezetésű járművek kényelmesebb és biztonságosabb oldal- és hosszirányú irányítását is lehetővé teszi, mivel nemcsak a környezeti objektumokról tartalmaz információt, hanem az útgeometriáról, a forgalmi sávok vonalvezetéséről, a közlekedési táblákról, illetve a sebességkorlátozásokról, sőt az egyes helyekre jellemző vezetési stílusról is. Hogyan közelít meg az ember egy kanyart, mikor lép a fékre útkereszteződéshez közeledve vagy épp hogyan vált sávot a bekanyarodáshoz? A szolgáltatás olyan mozgási adatokat használ fel ezek megválaszolására, mint a sebesség, a kormányzási szög és a kerékfordulatszám. Ezeket az információkat az útazonosítás a jövőben a járművek rendelkezésére bocsáthatja, így támogatja az automatizált vezetés lehető legtermészetesebb, legkényelmesebb és legbiztonságosabb élményét – a Bosch és a Volkswagen pedig minden egyes megtett kilométerrel közelebb kerül ennek a megvalósításához.

Bosch

Akár ez is tetszhet