NEW technology – A Nyitás határán: Exkluzív interjú Taira-Julia Lammival, az ABB ügyvezetőjével

A COVID minden céget érintett, van, akit jól, van, akit pedig rosszul. Így a nyitás határán hogyan vélekedik az elmúlt másfél éves tevékenységükről?

A világjárvány idején számunkra legfontosabb mindenekelőtt a munkatársaink, ügyfeleink és partnereink egészsége és biztonsága. Az ABB Kft. az illetékes nemzeti egészségügyi hatóságok, és a WHO útmutatását követve minden szükséges óvintézkedést megtett ennek érdekében. Nagy hangsúlyt fektetünk a mentális egészség megóvására is, ezért cégünk idén június 1-től munkavállalói segítségnyújtási programot vezetett be, amelynek célja, hogy minden dolgozónknak és közvetlen hozzátartozóiknak (pl. élettárs vagy családtagok), gyakorlati információk és tanácsadás formájában segítséget nyújtsunk az otthoni és munkahelyi feladataik sikeresebb teljesítésében.

Az ABB támogatta a kiemelten fontos egészségügyi létesítmények, közműszolgáltatók, ipari és kereskedelmi épületek működését, ezért a szoftvermegoldásait díjmentesen bocsájtotta ezen gazdasági szereplők rendelkezésére. Számos üzletágunkban sikeresen bevezettük a virtuális és távoli gyári átvételi tesztet (Factory Acceptance Test – FAT), amely ma már nélkülözhetetlen a szállítási folyamatainkban, és amelyhez korábban a legtöbb esetben az ügyfélnek a gyárainkban tett személyes látogatására volt szükség.

- Hirdetés -

Miközben számos munkavállalójuk otthonról dolgozott, az ABB segítette ügyfeleit és partnereit a gyártási és üzleti tevékenységeik fenntartásában. Az ügyfelek gyártósorainak újraindításához az ABB támogatást kínál, ami magában foglal egy speciális digitális megoldáscsomagot, valamint virtuális és helyszíni szervizszolgáltatást.

Az ügyfeleket virtuális konzultációval és auditálással is támogatjuk a felmerülő problémák és a szükséges támogatás meghatározására, valamint, hogy biztosítsuk számukra a megfelelő alkatrész-ellátást a termelés gyors és hatékony újraindításához, minimalizálva ezzel az újraindítási folyamat kockázatait.

Taira-Julia Lammi, az ABB ügyvezetője
Mi volt a legpozitívabb dolog a cég életében, amelyre nagyon büszke?

Az ügyfelek támogatása mellett nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az ABB az egész világon támogatta a COVID-19 által leginkább veszélyeztetett közösségeket. Az ABB és a Vöröskereszt Nemzetközi Bizottságának (ICRC) közös kezdeményezésében az ABB kezdetben 1 millió svájci frankot adományozott a szervezet koronavírus megelőzési és segítségnyújtási törekvéseihez. Emellett az ABB munkatársai számos országban -köztük Magyarországon is -hozzájárultak a kezdeményezéshez, majd a vállalatcsoport alkalmazottai által felajánlott támogatásokkal azonos összegű további adományt nyújtott a szervezetnek. A vállalatunk által összegyűjtött pénzadományt egészségügyi ellátóközpontok infrastruktúrájának, és olyan alapvető higiéniai termékeknek, mint a szappan, maszkok, cipővédők biztosítására használják fel olyan országokban, mint például Nigéria és Dél-Szudán.

Magyarországon az ABB maszkokat, műanyag kesztyűket és cipővédőket adományozott az ózdi kórháznak. Az ABB helyi csapata gyűjtést szervezett egy óvoda számára Magyarország egyik hátrányos helyzetű régiójában, amelynek a munkatársak jó minőségű vagy nem használt játékokat, ruhákat, takarítószerszámokat, szappant és kéztörlőt adományoztak. Büszke vagyok kollégáimra, akik ebben a kritikus időszakban magánemberként is adományoztak a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévőknek.

Még nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő, de most már felkészültebbnek érzi magukat egy járványhelyzet esetére?

Tanulságos volt számunkra megtapasztalni, hogy milyen jelentős a digitalizáció és az automatizálás szerepe, és az ABB nagyon jó helyzetben van ahhoz, hogy ezen a területen továbbra is támogassa ebben ügyfeleit.

A világjárvány alatt az otthoni munkavégzés igénye felgyorsította az új digitális eszközök és folyamatok bevezetését. Mi a jövőben továbbra is kitartunk a rugalmas munkavégzés mellett az okos irodai funkciók maximális kihasználásával.

Az ABB Magyarországon három fő dologra összpontosít:

  1. Legfontosabb, hogy a munkatársak biztonsága mindig prioritást élvez.
  2. Igyekszünk megtartani üzletmenetünk folytonosságát, ezzel segítve ügyfeleinknek, beszállítóinknak és partnereinknek átvészelni a válságot – amivel támogatjuk őket saját üzletmenetük folytonosságának fenntartásában is.
  3. Hosszú távon továbbra is arra törekszünk, hogy megőrizzük azokat a vállalati adottságainkat, amelyekkel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy az ügyfeleink, partnereink és a társadalom megerősödve kerüljenek ki ebből a válságból. Mivel számos kritikus fontosságú szolgáltatás és iparág esetében fennáll a veszélye annak, hogy egy válság idén túlterhelődik vagy leáll, mindannyiunknak – a kormányoknak, a vállalkozásoknak és a civil szervezeteknek – együtt kell működnünk, hogy fenntartsuk egészségügyi rendszereink, energiahálózataink és egyéb alapvető szolgáltatásaink működőképességét.
Sokan úgy vélik, hogy az automatizáció még inkább felgyorsult. Ez Önöknél is jellemző?

Teljes mértékben ezt tapasztaljuk. Egy 1650 kisebb-nagyobb európai, egyesült államokbeli és kínai vállalatra kiterjedő globális felmérés szerint a cégek 84%-a kívánja az elkövetkező évtizedben megkezdeni robotok alkalmazását, illetve fokozni annak mértékét és az automatizálás ütemét, 85%-uk pedig úgy nyilatkozott, hogy a pandémia teljesen „átrendezte” cégük és iparáguk működését, és a COVID-19 koronavírus-járvány egyfajta katalizátorként pörgette fel az automatizálást célzó beruházásokat. A cégek közel fele (43%-a) mondta azt, hogy a robotikában látja a munkahelyi egészség és biztonság javításának egyik eszközét, 51% véleménye szerint a robotok sokat segíthetnek a szociális távolságtartásban, és több mint egyharmaduk (36%) nyilatkozott úgy, hogy szerintük a robotok használatán alapuló automatizálás javítani fogja az alkalmazottak munkájának minőségét.  Ennél is figyelemre méltóbb, hogy a cégtulajdonosok 78%-a szerint nagyon nehéz munkaerőt találni és meg is tartani azokban a munkakörökben, ahol ismétlődő jellegű vagy ergonómiai szempontból komoly kihívást jelentő feladatokat kell végezni. Tapasztalatból tudjuk, hogy a legjobban teljesítő cégek az emberi tudás mellett az új technológiákban rejlő lehetőségeket is kiaknázzák. A közelmúltban új együttműködő robotokat mutattunk be, amellyel célunk, hogy lehetőséget kínáljunk a jelenleg alacsony automatizáltsági szinttel rendelkező ügyfeleknek.

Ha tanácsot adhatna minden ipari vállalkozónak, cégvezetőnek, mi lenne az a három dolog?

A COVID-19 világszerte megváltoztatta a szervezetek működését. A munkavállalók egészségének megőrzése az első számú prioritás kell, hogy legyen a vállalkozások körében. A vállalatoknak részt kell venniük az alapvető technológiai változásokban, különösen a megfelelő digitális infrastruktúra kialakításában, amely lehetőséget biztosít a távmunkához, hogy produktívak maradhassanak.

A robotika és az automatizálás gyorsabb bevezetése nemcsak a munkavállalók egészségének védelme, hanem az üzletmenet folytonosságának fenntartása érdekében is fontos. A digitális eszközök kiaknázása a vállalkozók számára elengedhetetlenné vált, hogy túléljék a jelenlegi, esetleg egy jövőbeni válságot.

Minden vállalat számára jó, ha rendelkezik legalább egy egyszerű üzletmenet-folytonossági tervvel, amely segít a szisztematikus felkészülésben, valamint a különböző forgatókönyvek és cselekvési tervek kidolgozásában a válsághelyzetekre.

A cikk eredetileg a NEW technology magazin nyári számában jelent meg.

- Hirdetés -

https://www.okosipar.hu/wp-admin/post.php?post=7773&action=edit#