Ha csak lezajlott folyamatok alapján próbálunk előrejelzéseket készíteni, az olyan, mint vezetés közben a visszapillantó tükörbe bámulni. Rontja a rálátásunkat, az együttműködést, a kommunikációt, mindent – holott az áruforgalom növekedéséhez jó időzítés és pontosság kell. Íme, néhány stratégiai tanács, amelyek segítségével még a világjárvány okozta pánikvásárlás és a felhalmozás sem foghat ki újra a logisztikai cégeken.
Paul A. Myerson, a New Jersey-i Monmouth Egyetem menedzsment- és döntéstudományi tanszékének oktatója szerint komplexebb gondolkodással kell felkészülni a piaci folyamatokra. Vessük össze a kiskereskedelmi és e-kereskedelmi értékesítés adatait a raktárból történő kivonás számaival, továbbá vegyünk számításba olyan feltételeket, mint az időjárás, a környezetvédelem, a változó ízlés és a vásárlói termékpreferencia.
Mindez nélkülözhetetlen a termékforgalmazók által alkalmazott igényérzékelő és -formáló folyamatok felismeréséhez.
Mi a teendő? Elemezni kell az adathalmot:
- Leíró analízis (Mi történt?)
- Diagnosztikai analízis (Miért történt?)
- Prediktív analízis (Várhatóan mi fog történni?)
- Előíró analízis (Hogyan reagáljunk rá most?)
Mindezt mivel számoljuk ki? Bízzuk a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia módszereire, illetve mihamarabb vegyük körbe magunkat képzett, motivált kollégákkal.
Gábor János, Okosipar.hu
(Forrás: Inbound Logistics)