Rengeteget spórol az önvezető járművek fogyasztásán a Sony
A japán gyártó kifejezetten autonóm járművekhez fejleszt érzékelőt, amivel állítása szerint akár 70 százalékkal kevesebb energiafogyasztás is elérhető. Nem egyedül dolgoznak az úttörő technológián – jegyezte meg a Nikkei Asia-ra hivatkozva a The Robot Report. Úgy tudják, hogy a Sony Semiconductor Solution divízió a Tier IV segítségét kérte a szoftver elkészítéséhez.
A cég azt tervezi, hogy a tűpontos számításokkal működő szenzorok jelentősen visszafogják az üzemelés során felvett elektromos áramot. Ehhez elképesztő mennyiségű adatot kell feldolgoznia a mesterségesintelligencia-alapú érzékelőnek és a fedélzeti szoftvernek – ahelyett, hogy azt külső hálózatról töltené le. A Sony álláspontja szerint ezzel biztonságosabbá válnának az önvezető rendszerek, hiszen megszűnne az adatforgalom késése. Ezen felül azzal számolnak, hogy a képfelismerő és radartechnológiák ugyancsak az érzékelőrendszerbe költöznek – ezzel a járművek még hatékonyabban reagálnának az esős, ködös, viharos időjárási körülményekre.
A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium szerint az autonóm járművek fedélzeti megoldásai túl nagy mennyiségű energiát fogyasztanak el, és csak a hozzáadott technológiák legalább 35 százalékkal csökkentik a hatótávot. Ha a Sony terve beválik, akkor ez az arány tíz százalék körüli értékre esik vissza, és hosszútávon – az élvonalbeli kiskereskedelmi és ipari chiptechnológiáknak köszönhetően – jelentősen, mintegy 70 százalékkal kitolódna az EV-kkel megtehető távolság.
A munkához leszerződtek a Sompo Holdings holdudvarához tartozó Tier IV startuppal, amely nyílt forráskódú önvezető járműszoftvereket tervez. Eddigi termékei már jól vizsgáztak a Yamaha Motors és a Foxconn EV-projektjeiben, de most abban bíznak, hogy a Sonyval karöltve nemcsak Japánban, hanem a tengerentúlon is megjelenhetnek.
Gábor János, Okosipar.hu