Röviden: Az áruszállítás új evolúciós lépcsőfoka az önvezető teherautó

A tavalyi RBR50 Robotics Innovation Awardson fődíjas cég, a Gatik a nyár végén grandiózus, 85 millió dolláros tőkeemelést hajtott végre, hogy nekiláthasson B szériája gyártásának és tesztelésének. A pénzt főleg a vezetéstechnológia finomítására, több járműosztály (teherautó, kisteherautó) flottanövekedésére és a csapat létszámának emelésére, összességében pedig a járműveik kereskedelmi forgalomba emelésére fordítják.

A Gatiknak már van némi rutinja az önvezető áruszállításban: először 2019-ben (mindössze két évvel a vállalat megalapítása után) kezdtek kísérleti programokba, rögtön a Walmarttal és a Loblaw Companies Limiteddel együttműködve. Az amerikai hálózat számára Arkansas és Louisiana államban, míg a kanadai élelmiszer- kereskedelmi üzletláncnak Ontario tartományban szállítottak termékeket – az elosztó központoktól a kiskereskedelmi egységekig. Az önbizalomtól duzzadó cég szent meggyőződése az, hogy az önvezető technológiával elsőként ők fogják meghódítani Észak-Amerika középtávú teherfuvarozását.

Az optimizmusra minden okuk megvan, hiszen a fentebb írt régiókon belül hamarosan az USA legnagyobb államában, Texasban is megjelennek. A világvezető logisztikai központnak számító Dallas-Fort Worth-i terjeszkedés kapcsán megjegyezték: most már ott tartanak, hogy az önvezető teherautóik a hét minden napján, napi 20 órás üzemidőben dolgoznak.

A cikk a NEW technology magazin összefoglalójában is megjelent. Iratkozz fel és olvasd el a teljes digitális magazint!

- Hirdetés -