- Hirdetés -

- Hirdetés -

Toyota hidrogén üzemanyagcellás modulokat használ majd a francia Hyliko teherautógyártó

- Hirdetés -

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is. A Toyota emellett változatos területeken alkalmazható hidrogén üzemanyagcellás modulokat is gyárt Európában, Brüsszelben, ezek egyikét használja majd a francia Hyliko vállalat, amely a környezettudatos japán autógyártó üzemanyagcellás moduljait integrálja a nehéz tehergépjárművekbe. A Toyota üzemanyagcellás moduljainak tehergépkocsikra történő alkalmazása kibővíti a japán autógyártó meglévő, különböző ágazatokban tevékenykedő európai hidrogén-partnereinek portfólióját, miközben a nagy teherbírású haszongépjárművek bemutatása a kontinensen felgyorsítja az európai hidrogén-ökoszisztéma fejlődését.

A Hyliko francia startup azt tervezi, hogy a Toyota 2. generációs hidrogén-üzemanyagcellás moduljait nagy tehergépjárművekbe integrálja annak érdekében, hogy egy zéró károsanyag-kibocsátású flottakínálatot teremtsen. Ez a legutóbbi együttműködés a teherautó-ágazatban tovább bővíti a Toyota partnerségi portfólióját, ahol üzemanyagcellás technológiát kínál hidrogénmegoldásokhoz különféle ágazatokban, beleértve a vonatokat, buszokat, generátorokat és különféle tengeri eszközöket. A Toyota európai üzemanyagcellás üzletága tovább kíván terjeszkedni a haszongépjármű-szektorban, hogy felgyorsítsa a zéró károsanyag-kibocsátású hidrogénmobilitás növekedését.

Konkrétan a teherautókban lát nagy ígéretet, amelyek az összes európai utakon szállított áru 77 százalékának célba juttatását biztosítják. Míg a hidrogénrendszerek kisebb tömege nagyobb teherbírást tesz lehetővé, a hidrogén gyors utántöltése elengedhetetlen a nagy kihasználtságú nehéz kereskedelmi szállításokhoz is. A kereskedelmi teherautók használati szokásai és a nagyobb mennyiségű hidrogén iránti igényük kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntartható infrastruktúra fejlesztésében. Globálisan a Toyota már számos teherautós partnerrel dolgozik azon, hogy az üzemanyagcellás technológiát integrálja a nehéz teherszállításba. Az Egyesült Államokban 2019-ben indult ZANZEFF „Shore to Store” projekt a közelmúltban bebizonyította, hogy az üzemanyagcellás elektromos teherautók a dízel társaiknak megfelelő teljesítményt nyújtanak, zéró kibocsátású alternatívát kínálnak és készen állnak a kereskedelmi forgalomba helyezésre.

A Hylikóval kötött partnerség egy újabb lépést jelent a TME európai hidrogén-ökoszisztémákról alkotott víziója felé, amely mind a kínálatot, mind a keresletet életképes üzleti modellekké fejlődésre ösztönzi. Mivel a hidrogénenergia Európa energiastratégiájának kulcsfontosságú pillére, a TME előtérbe helyezi a különböző típusú üzemanyagcella-alkalmazások terjeszkedését a hidrogén ökoszisztémákon belül, hogy támogassa növekedésüket. A TME partnerségi stratégiája a különböző üzleti szektorok közötti szinergiák kialakítását célozza, és támogatja azokat a közösségeket, amelyek tovább kívánnak terjeszkedni a teljes értékű hidrogénfolyosók felé.

„Örömmel jelentjük be, hogy megállapodást kötöttünk a Hylikóval üzemanyagcellás modulok szállításáról. A Hyliko egy dinamikus startup, amely széles látókörrel rendelkezik a hidrogénről, mivel azt tervezik, hogy az ökoklaszter összes fő összetevőjét tartalmazza majd kínálatuk: üzemanyagcellás teherautót, zöld hidrogén ellátást, valamint lízing- és karbantartási rendszert. Az életképes hidrogén-ökoszisztéma növekedésének ilyen holisztikus és hosszú távú szemlélete szükséges az üzleti élet fenntarthatóságához és a befektetők megnyugtatásához. Az olyan partnerekkel együtt, mint a Hyliko, továbbra is ösztönözzük az ökoklasztereket Európa-szerte egy nagyobb hidrogéntársadalom felé, amely a karbonsemlegesség 2040-re való megvalósításának egyik fő építőköve.” -fogalmaz Thiebault Paquet, a Toyota európai kutatás-fejlesztési alelnöke és az üzemanyagcellás üzletág vezetője

A Hyliko két üzemanyagcellás teherautót kínál majd: egy 44 tonnás vontatót és egy 26 tonnás teherautót (6×2 és 6×4 változatban is kapható). Mindegyik jármű két Toyota üzemanyagcellás modullal lesz felszerelve. Teherautó-lízing ajánlatának részeként a Hyliko saját zöld hidrogén infrastruktúrájának bevezetését tervezi, beleértve az üzemanyag-előállítást, -tárolást és -elosztást.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk a Toyotával, ami első járműveinket hidrogéntechnológiával szereli majd fel. A megbízhatóságukról és teljesítményükről híres Toyota üzemanyagcellás modulok kulcsfontosságú alkotóelemek új hidrogénes teherautóink tervezésében és kivitelezésében. Tiszta, hatékony közúti árufuvarozási járművek fejlesztésére irányuló vágyunkon túlmenően törekszünk arra, hogy kínálatunk kulcsfontosságú elemeit kiterjesszük, beleértve a hidrogénes teherautók lízingjét és karbantartását, valamint a hidrogénüzemanyag-ellátást. Szeretnénk a közeljövőben bemutatni új üzemanyagcellás teherautónkat, hogy elősegítsük gazdaságunk kulcsfontosságú ágazata, a közúti teherszállítás széndioxid-mentesítési céljainak elérését.” – teszi hozzá Ovarith Troeung, a Hyliko vezérigazgatója.

Toyota

Akár ez is tetszhet