Túl az egymilliárd csomagkezelésen az Amazon raktári robotja

A gigavállalat a 2023-as első negyedévi pénzügyi eredményekről nyilatkozva tette közzé, hogy saját gyártmányú Robin robotplatformja fontos mérföldkőhöz érkezett, és elérte az egymilliárd darab csomagkezelést. Az Amazon az Egyesült Államok, Kanada és Európa raktáraiban használja a modell példányait – emeli ki a The Robot Report.

A Robin mesterséges intelligencia, számítógépes látás és gépi tanulás segítségével támogatja az Amazon raktári alkalmazottait a vevői csomagok kezelésében és szállítás előtti kiválogatásában. A dolgozók számára ez azt jelenti, hogy csökken a repetitív feladatok száma, javul a munkahelyi biztonság, és abban is segítséget kapnak tőle, hogy idejüket és energiájukat olyan tevékenységekre fordítsák, amelyekben jobban kamatoztathatják a képességeiket.

A robot szívómarkolóval veszi fel a csomagokat a szállítószalagról, beolvassa azokat, majd egy meghajtó platformra helyezi, így a megfelelő rakodódokkhoz irányítja őket. A Robin munkája különösen nehéz a gyorsan változó környezet miatt, de más robotkarokkal ellentétben nemcsak előre beállított mozdulatsorok végrehajtására alkalmas, hanem valós időben reagál a környezetére.

- Hirdetés -

A robot nem mellékesen azt is észreveszi, ha hibát követ el, például elejt egy csomagot, vagy véletlenül kettőt helyez át ugyanarra a szortírozó platformra. Ilyenkor megpróbálja kijavítani a problémát, de ha nem sikerül, akkor is jelzést ad le, hogy emberi beavatkozást kérjen.

A Robin nem az egyetlen robotkar, amelyet az Amazon fejleszt. A vállalat 2022 novemberében mutatta be a Sparrow termékválogató robotot, ami képes az egyes termékek kezelésére. Ez is nehéz feladat, különösen egy Amazon-raktárban, ahol több mint 100 millió különböző tételt kell feldolgozni. A Sparrow a vállalat szerint ezek 65%-át tudja megoldani, hiszen kiválóan rendszerez például DVD-ket, zoknikat és plüssállatokat, de a laza vagy bonyolult csomagolású tételek esetében vannak nehézségei.

Gábor János, NEW technology