- Hirdetés -

- Hirdetés -

Túl sok a megrendelés, omladozik az Arrival

Forrás: Arrival

Az e-haszongépjárműveket gyártó vállalatnak máris újra kellene kalibrálnia a 2022-re tervezett eladási célokat, pedig ez lesz az első év, amikor egyáltalán értékesítésbe foghatnak. Az Industry Week megtudta: idén 400-600 elektromos teherautó kézbesítésével számoltak, de a negyedik negyedévre megduplázódott: 134 ezer darabra emelkedett a rendelési állományuk. Kezdenek elszállni a veszteségek, és bár kapaszkodtak vissza egy keveset, a tőzsdén se állnak jól.

Az angol cég nem bírja a rohamot, ezért kicsit visszavesz a lendületből: e-buszokat például már csak az Egyesült Királyság területére ígér, de nem is nagyon van választása, miután megrendelője, a First Bus kormányzati támogatást kért 200 darab elektromos járműre. A gyártás marad Nagy-Britanniában, de a tervek szerint mennek az USA-ba is: az Észak-Karolinában épülő gyáruk várhatóan az év utolsó pár hónapjában kezdheti meg a működést.

Az Arrival közzétette: a megrendelések 64 százalékát Amerikából kapták, 92 százalékban kisteherautóra. Mike Ableson autóipari divízióvezető beismerte, hogy egyes alkatrészek beszállítása késik, de ez egyelőre nem okoz lassulást, magyarán legalább az eddigi ütemet tartani tudják – nem kis mértékben a cég mikrogyártásban gondolkodó felfogása miatt. Denis Sverdlov alapító-vezérigazgató tisztázta: utóbbi stratégia nemcsak a gyártás fokozása, hanem a versenyképesség növelése miatt is fontos lesz, hiszen hosszútávon kiküszöböli az ellátási láncok akadozását.

A döbbenetes megrendelések alatt rogyadozó Arrival ebben az évben még biztos nem lesz nyereséges, sőt: az elemzők számításai szerint akár 180 millió dolláros veszteséget is felhalmozhattak tavaly, miközben 2022-ben 380-400 milliós további tőkésítésre lehet szükség. A részvényeik árfolyama is zuhant: fél év alatt 70 százalékot.

Gábor János, NEW technology

Akár ez is tetszhet