Új csapággyal fokozzák az elektromos autók teljesítményét

Az SKF és az AVL összefogása olcsóbb, jobb, fenntarthatóbb hajtáslánc gyártásához, vagyis elérhetőbb járművekhez vezet.

A közúti forgalomban résztvevő elektromos járművek (EV) száma elképesztő iramban nő, és a Bloomberg azt jósolja, hogy 2030-ra már a személyszállító eszközök több mint fele elektromos üzemű lesz. A technológia fejlődése egyre több vásárlót vonz, ami árversenyt indít el a gyártók között, így az évtized végére várhatóan sokat esik az akkumulátorok ára, és az EV-khez készülő infrastruktúra is számtalan fejlesztésen fog átesni. Az áron felül azonban van még egy sarkalatos kérdés, és ez a teljesítménysűrűség.

A svéd SKF nemzetközi csapágygyártóval együttműködésre lépő ausztriai AVL villámgyors technológiát dolgozott ki a költséghatékony EV-autózáshoz. A járműkutatással és tanácsadással foglalkozó vállalat a göteborgi cég új, kifejezetten elektromos járművekhez készült HSBB 1.8-as golyóscsapágyát építi a tengelybe, így percenként 30 ezres fordulatszámot is elérnek, ami a jelenlegi EV-hajtásláncok teljesítményének 2-3-szorosa.

- Hirdetés -

A saját kenéssel rendelkező golyóscsapágyakkal szerelt tengelyek kompaktabb, olcsóbb, hatékonyabb és nagyobb hatótávolságú motorokat tesznek lehetővé. Nem kockáztatunk túl nagyot, ha azt mondjuk: a HSBB 1.8 újabb lökést adhat az EV-piacnak, ami már így is egyre csábítóbb, a kormányzati programoknak és persze az egyre jobb teljesítményre törekvő gyártóknak köszönhetően.

Mathias Deiml, az AVL Németországban működő elektromos mobilitást fejlesztő részlegének feje úgy véli, a javuló hatótávolság, valamint az okostöltési és más olcsó megoldásokkal egyre több olyan ember jut majd EV-hez, aki most még nem engedheti meg magának. Mert az akkumulátorok egyelőre drágák, ahogy az elektromos hajtásláncok is. Utóbbira, úgy érzi, sikerült ütős választ adni a fordulatszám emelésével, ami elképesztő mértékben fokozhatja a teljesítményt. Állandó nyomaték, de megemelt fordulatszám mellett a lóerők száma is kilő, mi több, a motorok tömege a felére csökken, a jelenlegi kb. 70-ről 35 kilogrammra, jósolta.

Gábor János, Okosipar.hu
(Forrás és fotók: SKF )

Akár ez is tetszhet