Új konzorcium jött létre a repülőgép-hajtómű technológiák fejlesztéséért

A Hexagon Manufacturing Intelligence részlege és a Boeing új konzorciumot alapított, hogy meghatározzák, irányítsák és szabványosítsák a rotordinamika modellezési és szimulációs követelményeit. A repülőgéphajtómű- és repülőgépipar meghatározó neveivel együttműködve létrehozott Rotor Dynamics Consortium (RDC) célja, hogy lehetővé tegye a repülőgép- és repülőgéphajtómű-gyártók számára a fenntarthatóbb és hatékonyabb meghajtási rendszerek mérnöki kihívásainak biztonságos leküzdését.

Az RDC keretében a világcégek vállalták, hogy rendszeres találkozókon vitatják meg és alakítják ki a stratégiákat a fizikai tesztelés legpontosabb digitális alternatívájának tartott MSC Nastran rendszer alkalmazására. Ettől azt várják, hogy a segítségével leküzdhetővé teszi a motor rotor-dinamikájának, valamint a különböző repülési körülmények légijármű-biztonságra gyakorolt hatásainak kihívásait.

A rotordinamika további fejlődése fontos lehet a repülőgéphajtómű-gyártók számára abban is, hogy a rezgéskontroll, a csapágytervezés és a komplett rendszer stabilitásának növelésével javítani tudják az üzemanyag-hatékonyságot. Az első RDC találkozón a tagok bemutatják és megvitatják az új szimulációs megoldásokat, amelyek segítenek megfelelni a szabályozási követelményeknek, miközben új iparági szabvány kidolgozására is törekednek.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A konzorcium június végén, a Londonban rendezett ASME Turbo Expo zárónapján ejtette meg első nyilvános szereplését, amelynek keretében a tagok előadásokat tartottak a rotordinamikai módszerekről és modellezésekről, valamint a nemlineáris rotordinamikáról, és megtartották az RDC nyitóértekezletét is – számolt be a The Engineer.

Gábor János, NEW technology

- Hirdetés -