- Hirdetés -

- Hirdetés -

Újabb durranás a gumiabroncs-piacon

És a szó legjobb értelmében, ugyanis hatalmas innovációt mutat be a Goodyear a CES 2023 eseményen – írja cikkében az Engadget.

A tavalyi CES-en a Goodyear olyan gumiabroncs-prototípussal kápráztatta el a közönséget, amelynek az összetevőinek mintegy 70 százaléka fenntartható forrásból származik. Az idei CES-en a Goodyear ismét egy lenyűgöző iteratív fejlesztéssel jelentkezik – elérik a 90 százalékos fenntarthatóságot is! Kerek 20 százalékkal több fenntarthatóság!

A Goodyear jelentése szerint a szóban forgó gumikeverék már átesett – és átment – a DoT tesztelésén, így közúti használatra engedélyezett. A vállalat még mindig dolgozik a partnereivel karöltve, hogy elegendő prekurzor anyagot biztosítson a nagy volumenű gyártáshoz, és reméli, hogy 2030-ra teljesen fenntartható keveréket dolgozhat ki.

- Hirdetés -

A csökkentett szénlábnyom mellett a 90 százalékos abroncsok a jelentések szerint alacsonyabb gördülési ellenállással rendelkeznek, mint a vállalat által tesztelt referenciaabroncsok, ami jobb fogyasztást és hosszabb EV hatótávolságot eredményez. Az új anyagok között négyféle szerves és szervetlen forrásból előállított korom, szójaolaj és rizshéj szilícium-dioxid, fogyasztás utáni poliészter és bio-megújuló fenyőkátránygyanta található.

„Tavaly januárban bejelentettük, hogy 70 százalékban fenntartható anyagból készült gumiabroncsot gyártunk, és miközben ünnepeltük ezt az eredményt, tudtuk, hogy ez megalapozta a további előre lépésünket” – mondta Chris Helsel, a globális működésért felelős alelnök és technológiai igazgató. „Az elmúlt év során új technológiák után kutattunk, további együttműködési lehetőségeket azonosítottunk, és csapatunk leleményességét és kitartását felhasználva elértük ezt a hatalmas eredményt: 20 százalékponttal növeltük a gumiabroncsokban felhasznált fenntartható anyagtartalmat.”

A Gatikkal való partnerségnek köszönhetően a jövő Goodyear gumiabroncsai is intelligensebbek lesznek. A gumiabroncsgyártó bejelentette, hogy a logisztikai vállalattal együttműködve kifejlesztett egy SightLine nevű proof-of-concept technológiát, amely „képes pontosan megbecsülni az abroncs és az út közötti súrlódási potenciált, és valós idejű információkat szolgáltat a Gatik automatizált vezetési rendszere (ADS) számára” – olvasható a vállalat közleményében.

A két vállalat a közelmúltban Torontóban sikeresen kipróbálta a tapadásérzékelőjét. A gumiabroncs-szenzorok adatait kombinálják a jármű más rendszereinek információival – például a gumiabroncsok kopási állapotával, terhelésével, a gumiabroncsok töltési nyomásával és hőmérsékletével, ezt betáplálják a Goodyear felhő alapú, saját fejlesztésű algoritmusaiba, ahol az információkat súrlódási becslésekké cizellálják, ami segít a fedélzeti rendszereknek az „alacsony tapadási” körülmények felismerésében. Ezek az adatok aztán megoszthatók a Gatik helyi autonóm járműflottájának többi tagjával.

Némethi Botond, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet