Újra feltalálták a terepjárót: kétéltű off-road járművet építettek

A minden terepre alkalmas járműveket fejlesztő, kanadai ARGO magasépítésű „mocsárjárója” a misztikus erdei óriás, a Nagyláb angol nevét kapta. A Sasquatch XTX egyszerre platós teherautó, járhatatlan helyeken közlekedő terepjáró és kétéltű szörnyeteg, így összességében biztos, hogy megkülönbözteti magát mindentől, amit ebben a járműkategóriában eddig láttunk. A gyártó azt ígéri, hogy a kemény külsőhöz kényelmes belső tér párosul.

A kocsi a legérdekesebb tulajdonságát, vagyis a kétéltű jellegét az ARGO XT328 71″-os abroncsoknak köszönheti. Bár ekkora gumikkal mini monstertruck benyomását kelti, nem ralizásra és rombolásra készült, hanem arra, hogy bármilyen sáros és mocsaras terep mellett az se fogjon ki rajta, ha egy vízfolyam vagy tó kerül az útjába. Az ARGO által szabadalmaztatott kerekekkel a kocsi ugyanolyan stabilan (csak lassabban) képes úszni, mint nehéz felületeken kúszni-mászni, és erre ilyen teljesítménnyel egyetlen más kétéltű terepjáró gumiabroncsa sem képes – állítja a gyártó.

„Egyedülálló, csészés-lapos futófelületi mintázatával az ARGO XT328 abroncsok kiváló vízi meghajtást és kiváló tapadást biztosítanak az oldalirányú emelkedőkön, valamint extrém erős tapadást az alattomos földutak leküzdéséhez” – írja honlapján az ARGO.

- Hirdetés -

- Hirdetés -

A Sasquatch akár 40 km/h sebességre is képes a szárazföldön és 6 km/h-ra a vízben. Teljes magassága 3 méter, hasmagassága 660 mm, így ez a monstrum 35 fokos lejtőkre képes teljesen stabilan felmászni, majd onnan leereszkedni, és átkel akár 30 fokos domboldalakon is. Ilyen kivételes teljesítményhez komoly nyomatékra van szükség, amit 1,8 literes, háromhengeres Doosan turbódízel motorral és olyan saját fejlesztésű rendszerekkel elégítenek ki, mint az ARGO Instant Torque Drive System (ITDS) és az Instant Torque Clutch (ITC) rendszer. A cég szerint a HDT e-Steer automata sebességváltó különböző körülmények között is zökkenőmentes és hatékony működést biztosít. Ezt a szabadalmaztatott sebességváltót az anyavállalat, az ODG kifejezetten ehhez a járműhöz tervezte.

Az ARGO ITDS „drámaian javítja az alacsony fordulatszámú nyomatékot, miközben optimális áttételezést biztosít, és a motor hatalmas nyomatékát kihasználva automatikusan, zökkenőmentesen vált a teljes tartományban”. A manőverezhetőséget szervokormány javítja, míg a kényelemről és praktikumról a Custom Products nevű fülkegyártó cég gondoskodott. Integrált klímaberendezés, négy utasnak helyet adó, hárompontos biztonsági övekkel felszerelt ülések, vészkijárati tetőablak áll rendelkezésre, és Bluetooth rádió, valamint fej feletti hangszórók gondoskodnak a további komfortról – szóval valóban nem egy fapados munkagépről van szó.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -