Úttörő elektromos GT kategória

Forrás: FIA

- Hirdetés -

A FIA bemutatta egyedülálló elektromos GT kategóriájú versenyautóját, melynek fő célja, hogy ösztönözze a gyártókat az akkumulátorok, a gyors töltéstechnológia és egyéb innovációk kifejlesztésére a nagy teljesítményű közúti autók számára. A jármű teljesítménye 430 kW (577 lóerő) és 87 kWh-s a fogyasztása, valamint 700 kW-s kapacitással és modern újratöltési technikával bír. A FIA szerint ezáltal lehetőség nyílik, hogy visszanyerjék energiájuk 60 százalékát néhány percen belül a verseny közben, egy boxkiállással.

Az elektromos GT kategória körülbelül a GT3-as autóversennyel lesz egyenértékű, teljesítmény és sebesség szempontjából. A FIA – amely egyébként a Forma-1 és az E-Formula versenyeket is irányítja – szerint az elektromos GT-k olyan területeken fogják meghaladni a belső égésű motorral hajtott társaikat, mint a gyorsulás és a kvalifikációs tempó.

A gyártók részt vesznek az elektromos autó fejlesztésében, de a FIA közös alkatrészek elhelyezését szorgalmazza a költségek csökkentése érdekében. További megoldást jelenthet – ami a financiális hatékonyságot hivatott elérni –, ha a gyártók adaptálhatják a GT3 belső égésű motorok platformjait, továbbá annak lehetősége, hogy felhasználhatják a meglévő autóik felépítését és bizonyos tervezési elemeit.

- Hirdetés -

Forrás: FIA

A GT3-as versenyautókat gyakran olyan utcai járművekből alakítják ki, mint a Porsche GT3. Hatalmas hátsó szárnyakkal és további aero-fejlesztésekkel látják el, melyek segítségével a nagy sebességgel száguldó autó megfelelő leszorítóerőt kap. Fontos jellemzői: legfeljebb négy villanymotorral rendelkezhet, hátsó vagy négykerék-meghajtással, illetve a becsült 0-100 kilométer/órát körülbelül 2,4 másodperc alatt kell elérnie.

Némethi Botond, Okosipar.hu

- Hirdetés -