Világrekord: 1,461 másodperc alatt gyorsul százra ez az elektromos versenyautó

Döbbenetes csúcsot döntött, és nem, NEM a Tesla vagy a Bugatti építette, hanem német egyetemisták! Az EV – köszönhetően a karbonszálas váz pehelysúlyának és a 241 lóerős elektromos motornak – hatéves rekordot adott át a múltnak, és ezt a Guinness is igazolta.

A Business Insider közölte: a Stuttgarti Egyetem hallgatói hoztak össze egy olyan apró, de bivalyerős versenyautót, ami méltán és büszkén viselheti a világ leggyorsabb elektromos autója címet. Szerintünk elég sokáig megtarthatja, mert az 1,461 másodperc alatt elért 62 mérföld per óra (99,779 km/h) már legalább annyira elérhetetlennek tűnik, mint Usain Bolt síkfutásrekordjai (az utolsó tartja is magát 13 éve!).

A legutóbbi 2016-os, elektromos versenyautóval elért világcsúcs 1,516 másodperc volt – ezt sikerült megdönteni a GreenTeam EV-jével, de muszáj megjegyezni: itt nem olyan technológiáról van szó, ami a hétköznapokban is elérhetővé válik (még jó!), hiszen egyedi építésű tanulmányautók között tekinthető abszolút győztesnek.

- Hirdetés -

Bár nincs értelme összevetni belső égésű motorok teljesítményével, hiszen azokkal ellentétben az EV-k szinte késleltetés nélkül adják le a nyomatékot, de érdekességképpen álljon itt, hogy milyen sorozatgyártású erőműveket hagy az út szélén ez az egyetemi projekt.

A leggyorsabb, csak benzinüzemű motorral működő kocsi a Porsche 911 Turbo S (2,1 sec), amit két hibrid, a Porsche 918 Spyder (2,1 sec) és a Ferrari SF90 Stradale (2,0 sec) előz a listán, viszont ezeket is veri egy csak elektromos hajtáslánccal bíró autó, a Tesla Model S Plaid (1,98 sec).

Ez utóbbival összemérve szintén elég jó a stuttgartiak konstrukciója, hiszen a 145 kilogrammos kocsi – felszorozva – 1.750 lóerőt tud tonnánként, míg a Tesla Model S Plaid kéttonnás tömegére „csak” 1.100 lóerő jut.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

- Hirdetés -

Akár ez is tetszhet