- Hirdetés -

- Hirdetés -

Villámgyors lett az első hibrid Corvette: bemutatták az E-Ray-t

- Hirdetés -

A Chevrolet igazi erőművet épített a legelső elektromos rásegítő motorral szerelt Corvette-jéből: 2,5 másodperc alatt éri el az óránként hatvan mérföldes (96 km/h-s) sebességet, amivel ez a valaha épített leggyorsabb Chevy, de nem csak ez érdekes benne.  A Business Insider szerint a kocsi dúskál az innovációkban azon túl is, hogy tényleg bivalyerősre sikerült.

Vadállat született

Az E-Ray egy 6,2 literes V8-as benzinmotort és egy első tengelyt meghajtó villanymotort kapott. A két technológia párosításából született hajtáslánc 655 lóerőt passzíroz ki a kocsiból, így ráfér a minél jobb tapadás – ezt kövérebb gumiabroncsokkal és más Corvette-ekből már ismerős, széles karosszériával érték el. Ennél a típusnál szintén úttörőnek számít, hogy a modell összkerékhajtással rendelkezik. Ilyen teljesítmény mellett nyilván álom marad az emissziómentesség, viszont a hibrid beállítás kiválóan alkalmas arra, hogy növeljék a sportautó üzemanyag-hatékonyságát – vélekedett Harlan Charles, a Chevy termékmarketing-menedzsere, aki szerint ez valóban teljesen új irány az autógyár számára.

Új motorelrendezést kapott

A legújabb Corvette gyakorlatilag lopakodó üzemmódban közlekedik, ha a sofőr csak az elülső elektromos motort használja, hisz ilyenkor süket csendben halad, és kb. 70 km/h-ig be sem kapcsol a benzinmotor. Ezt eddig egyetlen Corvette sem tudta, ami nem véletlen, mivel csak nemrég vezették be az új középső motoros elrendezést, amivel a meghajtórendszer az ülések mögé kerülhetett.

Az E-Ray sajátos ötvözete lett a luxuskategóriás sportautóknak és az üzemanyag-hatékony városi gépkocsiknak. A típus szerelmesei úgy kapják meg kedvenc autójuktól az elektromos hajtásláncra jellemző azonnali nyomatékot és brutális gyorsulást, hogy közben nem kell lemondaniuk a V8-as benzines remekműről, aminek torokhangja a Corvette védjegye.

Fotó: Chevrolet
Jövőre már kapható

A típus első hibridjét 2024-ben fogják piacra dobni, 102.900 dolláros, vagyis 37,4 millió forintos nyitóáron. A megjelenése fontos mérföldkő a General Motors nagy terve, a belső égésű motorok 2035-ig zajló teljes kivezetése felé, hiszen bizonyítja, hogy a legerősebb sportautóik gyártása sem szűnik meg csupán azért, mert a világ lemondani készül a fosszilis üzemanyagokról.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet