- Hirdetés -

- Hirdetés -

Biometrikus szkenneléssel készül az egyedi 3D nyomtatott szemüvegkeret

- Hirdetés -

Minden optikusok rémálma, de a szemüvegviselők értékelni fogják: a breezm a világon először valósította meg, hogy a vevő távolról, egy okostelefon kamerájával is beszkennelheti az arcát, hogy aztán teljesen egyedi kialakítású, kifejezetten az ő arcára szabott szemüvegkeretet kapjon. Ez már így is éppen elég jól hangzik, de az alkotók nem érték be ennyivel: a termékeik újrahasznosított hulladékból készülnek, a nyersanyagpazarlást gyakorlatilag lenullázó 3D nyomtatással (a legfeljebb tízszázalékos veszteséget ajándéktárgyak, például könyvjelzők készítésére használják fel).

A breezm márka nevét érdemes megjegyezni, mert komoly innovációval törtek be a köztudatba, egyelőre egy Kickstarter kampánnyal – vette észre a Yanko Design. A koncepció az volt, hogy a vevőket megkíméljék akár több száz keret felpróbálásától, ami után még mindig nem biztos, hogy az adottságaiknak megfelelő szemüvegkeretet tudják hazavinni az optikustól. A cég ehhez képest olyan mérnöki bravúrral építette fel a szolgáltatást, ami lehetővé teszi, hogy kényelmesen megrendelhető, egyedi szemüvegkerethez juthat bárki, aki letölti a telefonjára az iOS alkalmazást, majd szán egy kis időt az arca beszkennelésére.

Az applikáció a telefon kameráját használva nem kevesebb, mint százezer képpontot rögzít az arcról, másodpercek alatt. Ennyire részletes biometrikus adathalmazból már valóban olyan kialakítást lehet elérni, ami megfelel a vevő legegyedibb adottságainak is.

A vevő arcára tökéletes ergonómiával illeszkedő szemüveg koncepcióját a Zenma Park, Will Sung, MG Cho és Ted Choi kvartett találta fel: mesterséges intelligenciával és fejlett 3D nyomtatással dolgoznak, annyira hatékonyan, hogy azzal elnyerték a CES, a Red Dot Design és az iF Design fődíjait. Jöhet a kereskedelmi siker.

Az egyszerre tartós, testre szabott, könnyű, megfizethető és fenntartható szemüvegkeretek zseniális üzleti modellje mit sem érne, ha a termékek nem néznének ki jól, így nyolc különböző színárnyalatban, 23 féle keretdizájnnal rendelhetők, és ezeket persze mind „felpróbálhatjuk”, virtuálisan. Ha rábökünk a rendelésre, és kifizetjük a szolgáltatás minőségéhez és a piaci árakhoz képest sem különösebben magas végösszeget (early bird akcióban kb. 50 ezer forintnyi dollárt), a breezm műhelyében Multi Jet Fusion és Selective Laser Sintering technológiájú 3D nyomtatókkal elkészítik a szemüvegünket.

A hagyományos kereteknél hatszor könnyebb, mindössze hétgrammos termékek lenyűgözően sima, jó minőségű kivitelezéssel kerülnek dobozba, hogy aztán mindenféle viszonteladó és forgalmazó kihagyása (és rátett haszna) nélkül, megfizethető áron hozza ki a futár.

Jegyezzük meg: speciális lencseigény esetén továbbra is irány az optikus, viszont a breezm akár 1,67-os magas indexű, adott dioptriaszámú, kék fényt blokkoló, fotokróm vagy színezett lencsékkel ellátott, kész szemüveget és napszemüveget is le tud gyártani, egyedi igényeink szerint. A márka úttörő termékeit egyelőre csak az Egyesült Államokban és Kanadában kézbesítik a vevőknek, de ha elérik az üzleti terv sarokszámait, kötve hisszük, hogy záros határidőn belül ne terjeszkednének tovább Európa felé.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet