A Cruise elérte az 1 millió vezető nélküli mérföldet

Az autonóm taxiszolgáltatást kínáló amerikai cég járművei 15 hónappal azután lépték át a lélektani határt, hogy elindították a teljesen vezető nélküli fuvarokat. A megtett út legnagyobb részét San Franciscóban teljesítették, 2021 novembere óta.

A Cruise-t 2013-ban alapították, kezdetben azzal a stratégiával, hogy először a legnehezebb vezetési környezetekben automatizálják a járműveket, majd elindítsák a rendszert olyan városokban, ahol kihívás gépkocsival közlekedni. Adta magát, hogy az amerikai nagyvárosok közül San Franciscót válasszák, hiszen a közútjain viszonylag komplikált autót vezetni. Ez új lehetőségeket tartogatott számukra abban, hogy komplex vezetési forgatókönyvekkel tökéletesítsék a technológiát.

 „San Francisco sűrű, gyakran kaotikus utcáin mérföldenként körülbelül 19 ezer ember közlekedik és szolgáltat a flottánknak rengeteg információt, amelyekből tanulhatunk” – írta közleményében Mo Elshenawy, a Cruise mérnöki részlegének alelnöke. „A stoptáblákon például 46-szor gyakrabban hajtanak át a közlekedők San Franciscóban, mint más városi környezetekben. A két parkolóhelyet foglaló járművek és a kocsi elé bevágások is a mindennapi normák, nem pedig a kivételek közé tartoznak.”

- Hirdetés -

A Cruise decemberben jelentette be, hogy kiterjeszti a vezető nélküli működést Austinra és az arizonai Chandlerre, Phoenix külvárosára. A terjeszkedés legizgalmasabb része az volt, hogy az autonóm járműveket milyen gyorsan tudják üzembe helyezni, hiszen San Franciscóban évekbe telt a szolgáltatás beindítása. Ehhez képest Austinban már 90 nap is elég volt a rajthoz, pedig ugyanúgy zéró infrastruktúrával indultak neki a projektnek.

 „Naponta öt petabájtnyi szimulációs adatot dolgozunk fel, vagyis havi szinten többet, mint amennyi a valaha készült összes 4K digitális film mérete” – magyarázta Elshenawy. „Az útadatok és a szimulációs adatok együtt segítenek nekünk új AI-modellek betanításában, hogy folyamatosan javítsuk a régiek teljesítményét.”

A Cruise nemrég elkezdett tesztelni egy új, Origin névre keresztelt járművet is, amit azzal a céllal épített, hogy a példányai San Francisco közútjain üzemeljenek. Az Origin egy teljesen autonóm jármű: nem rendelkezik első üléssorral vagy kormánykerékkel, így kifejezetten autonóm taxifuvarok teljesítésére tervezték.

Gábor János, Okosipar.hu

- Hirdetés -

- Hirdetés -