A csapat elkötelezettségének növelése a gyártási hónapon túl

- Hirdetés -

Minden eddiginél fontosabb olyan kreatív módszereket találni, amelyeken keresztül a vezetőknek lehetőségük nyílik kifejezni az elismerésüket az ipar dolgozóinak, akik hozzájárulnak világunk fejlődéséhez.

A Randstad 2020-ban a munkarendelés volumenének állandósult 210 százalékos növekedését tapasztalta február és április között, és ez a növekedés azóta sem lassult – mondta el Greg Dyer, a Randstad USA kereskedelmi személyzeti elnöke az Industry Todaynek.

A Gyártási Hónap az éves alkalmunk arra, hogy rávilágítsunk a gyártási és mérnöki téren végzett összes nagy munkára. Ebben az évben különös visszhangnak lehettünk tanúi. Hihetetlen akadályokat legyőzve az ágazat továbbra is virágzik, annak ellenére, hogy:

- Hirdetés -

  • a gyártók több mint 35 százalékának meg kellett küzdenie az ellátási lánc megszakadásával
  • a vállalatok közel 60 százaléka szerint működésüket „jelentősen befolyásolta” a pandémia
  • az online megrendelések mennyisége 210 százalékkal nőtt a járvány első három hónapjában, és ennek a megnövekedett munkaterhelésnek a nagy része a munkavállalókat terhelte a gyártási és logisztikai térben.

Dyer ezek miatt a statisztikák miatt gondolja úgy, hogy az ágazatban dolgozók nagy tapsot érdemelnek az éves teljesítményükért, amit vezetőként érdemes lehet kimutatni számukra. Ehhez öt szempontot kínál:

Virtuális események

Virtuális boldog órák, virtuális könyvklubok, virtuális esküvők. Életünk szinte minden területére bekúsztak a virtuális térben zajló események, így ezeket némileg mindenki megszokta. Mi lenne hát jobb alkalom, mint a Gyártási Hónap, hogy bemutassuk ezt az újonnan megszerzett digitális jártasságot? Megkérhet például öt kiemelkedő mérnököt, hogy tartsanak szünetet a legújabb IoT- alkalmazásokkal folytatott munkában, és osszák meg tapasztalataikat, elmélkedjenek a közös kihívásokon, vagy webinárium formátumban beszéljenek a munkájuk során elért eredményeikről.

Hasonló keretek között lehetőség van akár virtuális állásbörzék megtartására is. Végül is a szakértők szerint a gyártóknak az elkövetkező 10 évben körülbelül 4,6 millió magasan képzett, technikailag nehéz szerepet betöltő szakemberre lesz szükségük, ami azt jelenti, hogy ma egyértelműen a legjobb és legfényesebb fiatal elméket kell bevonzanunk. Ez egy sürgető szükséglet, amely csak a COVID-19 nyomán gyorsult fel – és mindannyian érintettek vagyunk benne.

Előre fizetni

A pénzjutalmakat és egyéb pénzbeli juttatásokat mindig nagyra értékeljük, de ezek most még inkább felértékelődnek, az elhúzódó gazdasági bizonytalanságunk miatt. Éppen ezért, még ha nincs is lehetőség nagyon jelentős összegek osztogatására, akkor is érdemes lehet kifejezni a teljesítmény iránti elismerést anyagi juttatás, például ajándékkártya vagy akár további PTO-k formájában. A kis  ajándékok is maradandó benyomást kelthetnek. Ha egy cég nem ismeri el a legjobb közreműködők kemény munkáját, akkor a munkavállalóknak nem fog nagy gondot okozni, hogy találjanak egy olyan munkáltatót, aki megteszi.

Reflektálás a nagy győzelmekre

Az elmúlt hónapok mindannyiunkat próbára tettek. A Gyártási Hónap jó lehetőség arra, hogy a csapat naptárát átböngészve elmélkedjen a kihívásokon és a meghatározó pillanatokon. Hogyan győzték le az alkalmazottak a nehézségeket? Dyer szerint a legjobb, ha minden csapattag felír egy vagy két választ erre a kérdésre, majd megosztja őket a csoporttal. Ez pozitív hatással lehet a morálra.

Ünnepelje meg a lojalitást

A feldolgozóiparban dolgozó munkavállalóknak az iparágban eltöltött átlagos munkaideje a legmagasabb a magánszektor fő iparágai között – de más iparágakban is jellemző, hogy a munkavállalók nem hagyják ott a jó pozíciókat. Ünnepelje ezt a tényt a Gyártási Hónap alatt azzal, hogy idősebb csapattagjai megosztják a többiekkel az elmúlt évek tapasztalatait.

Kérdezés

Az egyszerű kérdések, érdeklődés arról, hogy milyen a munkavállalók helyzete, és annak biztosítása, hogy az alkalmazottak hallathatják a hangjukat, csodákra képesek a csapat elköteleződése felé vezető úton. Ezek a beszélgetések legyenek részei a munkarutinnak – de ha ez még nincs így, akkor használja a Gyártási Hónapot ennek megváltoztatásához.

Hogyan folyjon az értékelés a Gyártási Hónap során?

„Remélhetőleg az öt taktikám, amelyet ebben a cikkben megfogalmaztam, megszüntet minden akadályt. Ugyanakkor nagy tapasztalattal rendelkező vezetőként és az emberek vezetőjeként elismerem, hogy a munkavállalói elkötelezettség finom művészetének elsajátítása nem feltétlenül egyszerű” – zárja gondolatait Dyer. „De mi lenne jobb időszak a kezdethez, mint a Gyártási Hónap? Úgy gondolom, hogy az eredmények meglepetést okozhatnak bárhol – és ha nem hisznek nekem, a kutatások azt mutatják, hogy az erősen elkötelezett csapatok 21 százalékkal jövedelmezőbbek, mint kevésbé elkötelezett társaik.”

Okosipar.hu

- Hirdetés -