- Hirdetés -

- Hirdetés -

Autonóm hirdetőrobot: Kiwibot

A Kiwibot guruló kézbesítői jópofa gesztusokkal is felhívják magukra a figyelmet. Fotó: Robotics & Automation

Az árukézbesítő Kiwibotokon elhelyezett reklám újraalkotja a kültéri hirdetés fogalmát.

Három nagy cég fogott össze, hogy képességeiket ötvözve szuperhatékony hirdetőfelületté változtassák az egyikük kézbesítő robotjait. Az eddig főleg autómatricás hirdetéselhelyezéssel foglalkozó Wrapify példa nélküli megállapodást kötött a kézbesítő robotjaival ismertté vált Kiwibottal és az értékesítési hatékonyságot elemző Gonggal, szellőztette meg a Robotics & Automation. Szolgáltatásaik egyesítésével teljesen újszerű hirdetőfelület jön létre. A rendszert San Joséban tesztelik, de nemsokára Denverben és Los Angelesben is bevezetik.

A robottal történő árukézbesítés kontaktmentes átadást tesz lehetővé, így a közösségi távolságtartás korában nagyon keresett szolgáltatássá vált. Most ezek, a Kiwibot emberek között járó gépei változnak mozgó hirdetőtáblává: az autókhoz és tömegközlekedési eszközökhöz hasonlóan reklámot helyeznek el a külső felületeiken. Napjainkban már ez a szolgáltatás sem lenne értékesíthető, ha nem mérnék a kampány hatását. Itt jön a képbe a Wrapify Boost: a reklámfelületként szolgáló járműveket olyan műszerekkel szerelik fel, amelyek út közben gyűjtik az emberek zsebében lapuló mobilok adatait. Ezeket aztán a Gong elemzi, és létrehoz belőlük egy jól targetálható célközönséget.

A cégek azért igyekeznek mind okosabbá tenni az out-of-home (OOH) hirdetési stratégiát, mert látják, hogy ezek a megoldások egyre nagyobbat hasítanak a reklámtortából. Az eMarketer elemzése szerint 2020-ban már 2,72 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők OOH-felületekre, és 2023-ra még többet, kb. 3,84 milliárdot fognak. Ebben a körben is újszerű a Kiwibot, a Wrapify és a Gong összefogása: a trió, nagyon innovatív módon, először valósít meg ilyen kampányt autonóm robotokkal, amelyek nem csak praktikusak és jópofák, de gesztusokkal kommunikálnak is, szóval a velük kapcsolatba kerülő emberek jó alaposan megbámulják őket – meg a rájuk tapasztott hirdetéseket.

Gábor János, Okosipar.hu

Akár ez is tetszhet