- Hirdetés -

- Hirdetés -

Az áruszállítás új evolúciós lépcsőfoka az önvezető teherautó

Az eszközt fejlesztő Gatik szerint lényegében szükségszerű az újabb és újabb autonóm modellek megjelenése, hiszen mind a felgyorsult e-kereskedelem, mind pedig a lelassult ellátási láncok problémájára megoldást jelenthet – elsősorban a középtávú logisztikában. A tavalyi RBR50 Robotics Innovation Awardson fődíjas cég a nyár végén grandiózus, 85 millió dolláros tőkeemelést hajtott végre, hogy nekiláthasson B szériája gyártásának és tesztelésének. A pénzt főleg a vezetéstechnológia finomítására, több járműosztály (teherautó, kisteherautó) flottanövekedésére és a csapat létszámának emelésére, összességében pedig a járműveik kereskedelmi forgalomba emelésére fordítják.

A Gatiknak már van némi rutinja az önvezető áruszállításban: először 2019-ben (mindössze két évvel a vállalat megalapítása után) kezdtek kísérleti programokba, rögtön a Walmarttal és a Loblaw Companies Limiteddel együttműködve. Az amerikai hálózat számára Arkansas és Louisiana államban, míg a kanadai élelmiszer-kereskedelmi üzletláncnak Ontario tartományban szállítottak termékeket – az elosztó központoktól a kiskereskedelmi egységekig.

„Sajátosan strukturált önvezető megoldásaink alacsonyabb költségekkel működő, gyorsabb kézbesítést garantáló, fenntartható és megbízható kapacitást garantálnak ügyfeleink számára”, lelkendezett a Gatik társalapító-vezérigazgatója. Gautam Narang úgy véli, a világ legnagyobb kereskedelmi láncaival kötött hosszútávú szerződéseik, eszközgyártókkal fennálló stratégiai megállapodásaik, valamint szerviz- és karbantartó szolgáltatóik segítségével hatékonyan tudnak reagálni az ellátási láncok kihívásaira, sőt, bizonyos értelemben újra is definiálják az ipart.

Az önbizalomtól duzzadó cég szent meggyőződése az, hogy az önvezető technológiával elsőként ők fogják meghódítani Észak-Amerika középtávú teherfuvarozását. Az optimizmusra minden okuk megvan, hiszen a fentebb írt régiókon belül hamarosan az USA legnagyobb államában, Texasban is megjelennek. A világvezető logisztikai központnak számító Dallas-Fort Worth-i terjeszkedés kapcsán megjegyezték: most már ott tartanak, hogy az önvezető teherautóik a hét minden napján, napi 20 órás üzemidőben dolgoznak.

Gábor János, Okosipar.hu
Forrás: The Robot Report)

Akár ez is tetszhet